Online markedsføring er et vigtigt værktøj for virksomheder

De fleste virksomheder bruger flere og flere ressourcer på online markedsføring. Det er uden tvivl noget af det, der bliver brugt flest kræfter på hos virksomhederne i dag.

Det er med rigtig god grund, at virksomhederne lægger alle deres ressourcer i at markedsføre deres virksomhed online. Som virksomhed bliver du nødt til at være, hvor kunderne er. Vi lever i en digital verden. Det er det skinbarlige faktum, som vi ikke kan komme udenom.

Stort set alle søger informationer på internettet. De fleste bruger Google som søgemaskine til at finde inspiration eller informationssider om det, de er på jagt efter. For at sælge din virksomhed bedst muligt er det derfor vigtigt at fremstå så tiltrækkende som muligt på Google.

Virksomheder anno 2019 bruger mange midler på at finde ud af, hvordan de kan få en høj placering på Google og dermed blive set af kunderne. Du kan her læse mere om, hvilke værktøjer virksomhederne blandt andet tager i brug, når det gælder online markedsføring. Hvis du selv har en virksomhed, kan du i stedet lade dig inspirere af, hvad der kan gøre en forskel for dit salg.

Sørg for en høj placering på Google


De færreste mennesker har tid eller lyst til at scrolle gennem flere sider, når de har søgt på Google. I stedet vil de fleste typisk vælge mellem et af de første forslag, der dukker op på mobilen. Som virksomhed kan man her sørge for at være et af disse forslag, kunden får.

For at rangere højt på Google er det vigtigt med søgeordsanalyser. Med en søgeordsanalyse kan en virksomhed få overblik over, hvad en potentiel kunde ville søge efter, når en virksomhed som din efterspørges. Det handler om at bruge de rigtige søgeord.

Søgeordene er dog ikke nok. Det er også vigtigt at tjekke, om tekstindholdet kunne bruge en kærlig hånd.

Storytelling er et godt redskab


En vigtig del af en virksomheds markedsføring er at fange kunden med fængende tekster. Hvis en virksomhed skal fremstå troværdig, tillidsvækkende og attraktiv, er god tekstforfatning derfor et must. Formidlingen skaber billedet af virksomheden udadtil. Det er vigtigt med god kommunikation for at vække opsigt. Derudover giver et godt og fejlfrit sprog et indtryk af høj kvalitet. En virksomhed med respekt for sig selv bør ikke gå på kompromis med sine tekster.

I de senere år har man fundet ud af, at små historier i markedsføringen fungerer godt til at skabe kontakt til kunderne. Storytelling er en god måde at inkludere kunden på og samtidig få kunden til at huske budskabet.

Fra flere specialister lyder rådet helt entydigt: Bliv klogere på storytelling.

Din virksomhed kan få hjælp


Som virksomhed behøver man ikke at stå alene med sin markedsføring. I takt med at mange forskellige virksomheder har brug for hjælp til at synliggøre sig online, stiger udbuddet af marketingbureauer, der kan løse disse opgaver. Et digital marketing bureau kan hjælpe dig via deres specialiserede viden om digitale markedsføringsstrategier.

Med et digitalt marketingbureau kan du blive skarp på, hvad der lige præcis kan løfte din virksomhed. Dette vil marketingbureauet gøre med udgangspunkt i dine målsætninger. Bureauet vil sikre resultater, som din virksomhed kommer til at mærke. Til grund for dette ligger bureauernes grundige analyser og erfaring med blandt andet Google Ads og søgemaskineoptimering.