Butikskæder sætter rekord i tilbudsaviser

Vi fik 3,2 procent flere aviser fra 2015 til 2016

Af
Af Niels Philip Kjeldsen npk@sondagsavisen.dk

Rygter om tilbudsavisernes snarlige død er tilsyneladende stærkt overdrevne. Antallet af sider i butikskædernes tilbudsaviser steg nemlig med 3,2 procent fra 2015 til 2016, og den stigning er fortsat i første halvår af 2017.
Det viser en analyse, som tilbudsdata.dk har foretaget for Dansk Handelsblad.

Lidl fører

Lidl er med afstand den kæde, der har øget antallet af sider i tilbudsaviserne mest med 64,1 procent. Herefter kommer Meny og Aldi, der har hævet antallet af sider med henholdsvis 20 og 16,7 procent. Dansk Supermarked bruger flest sider i deres tilbudsaviser.
Bilka er nummer et med 6.384 sider i 2016, Føtex er nummer to med 4.196 sider, Kvickly brugte 2.744, Lidl 2.366, og Netto sendte 1.804 sider på gaden.
Coops butikker brugte i alt halvt så mange sider på tilbudsaviser som Dansk Supermarked, viser analysen.

Publiceret 09 September 2017 11:30

SENESTE TV