Hillerød kommune:

"Vi kan ikke genkende historien"

Af
Af Claus Beyer

Hillerød Posten har fremlagt artiklen med Steen Moestrup for Hella Obel, der er afdelingschef i Ældre & Sundhed i Hillerød Kommune, og har bedt hende svare på følgende tre spørgsmål:

Er det normalt at hjemmesygeplejen ikke sikre, at en patient der bliver udskrevet, får de nødvendige hjælpemidler i hjemmet - eksempelvis kolbe samt hjælpemidler til at kunne bade?
Er det i orden at bede mennesker om at bruge syltetøjsglas til at tisse i - og at hjemmeplejen herefter skal håndtere dette?
Er det acceptabelt, at hjemmesygeplejen taler direkte usandt til folk, når de mener, at de har brug for faglig hjælp?

“Ud fra det fremlagte lyder det til, at Steen Moestrup har haft en utilfredsstillende oplevelse med den indsats, vi som kommune har leveret. Vi vil gerne invitere Steen ind til et møde, så han over for os kan beskrive, hvad det er, han har oplevet,” skriver Hella Obel, der er afdelingschef for Ældre og Sundhed i Hillerød kommune, i et svar til Hillerød Posten, og hun fortsætter:
”Vi kan ikke genkende historien, og for eksempel har vores socialdirektør ikke talt med Steen Moestrup om sagen. Men vi anerkender, at Steen Moestrup har haft nogle dårlige oplevelser, og dem vil vi gerne drøfte med ham.”
”Hjælpemidler, som man kun har brug for en kort overgang, f. eks. efter en operation, skal leveres af hospitalet eller indkøbes af borgeren selv. Kommunen ligger således ikke inde med kolber til udlevering i sådanne situationer,” slutter Hella Obel.

Publiceret 06 December 2017 06:15

Lokalavisen nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nyheder hver dag fra Lokalavisen
SENESTE TV