13-årige Laura fik en rigtig god idé:

Står bag stor MGP-fest

Af
Thomas Quvang

MGP-FEST Når det populære MGP Junior løber over skærmen lørdag den 17. februar, så har familier i Halsnæs mulighed for at få en stor fest ud af børnenes melodi grand prix.

Således åbner Gjethuset dørene for MGP-juniorfest på dagen, hvor den spændende sang-konkurrence kan overværes på storskærm. Og det hele startede med en rigtig god idé fra 13-årige Laura Storgaard fra Frederiksværk.

For når det går løs i Gigantium i Aalborg med finalister fra alle hjørner af Danmark, så var det at Laura Storgaard tænkte - at “det var da en oplagt mulighed for at holde en stor MGP-junior fest i Gjethuset med storskærm.”

Gratis at deltage

”Grunden til at jeg fik ideen var, at jeg og min søster engang var nede i Gjethuset i næsten en hel weekend, hvor vores forældre sammen med en masse andre frivillige ombetrak Gjethusets stole. Det var den weekend hvor der var MGP junior og det ville vi gerne se, men det kunne vi kun se på projektoren og den stooore skærm. Det var cool, men vi var de eneste børn og det kunne være så fedt, hvis andre børn også fik lov til at opleve det og vi fik nogen at feste med” fortæller Laura.

Laura Stougaard tog sin ide med til Gjethusets leder Ulrik Münster-Swendsen og de to blev enige om at afholde en MGP Junior fest med storskærm, konkurrencer og masser af god stemning på dagen fra kl. 20.00 – og at det skulle være gratis for familier at deltage.

Håber på MGP tradition

Og såvel Laura som Gjethus lover en helt fantastisk aften med MGP juniorfest, konkurrencer og med mulighed for at købe toast, kage, frugt, slik, popcorn og drikkevarer.

Laura Storgaard om en aften der kan blive til en fast tradition, hun fortæller:

“Det bliver rigtig fedt fordi man oplever noget andet end at se grand prix fra sofaen, måske får man en masse nye venner og så er det fedt at se på storskærm og kunne feste og danse med en masse andre, det gør det bare lidt sjovere”, fortæller Laura Storgaard.

Der er begrænset antal pladser til festen, og derfor er tilmelding til Gjethuset via adressen gjethuset@gjethuset.dk nødvendig. Sidste frist er torsdag den 15. februar kl. 20.

Publiceret 02 February 2018 11:42

SENESTE TV