Martin Thorborg mener, at fremtidens webshop skal være mobil, så kunderne kan handle direkte fra mobiltelefonen.

Martin Thorborg mener, at fremtidens webshop skal være mobil, så kunderne kan handle direkte fra mobiltelefonen.

Fremtidens webshop ifølge Martin Thorborg og Anne Skare Nielsen

IT-iværksætteren Martin Thorborg og fremtidsforsker Anne Skare Nielsen hjælper fremtidens webshopejere på Trendsonline.dk

I denne tid lancerer startup-bloggen en fokusserie om fremtidens webshop. De første kapitler i serien handler om Martin Thorborgs syn på mobile webshops og Anne Skare Nielsens sammenligning mellem Colombus og webshopejeren.

Mobile Webshops er fremtiden

Martin Thorborg er begyndt at handle på webshops direkte på mobilen. Fra en strandstol i Florida sidder han og shopper løs på Amazon. Denne tendens vil ifølge Martin Thorborg også præge danske webshopejere i fremtiden.
"Webshops bliver optimeret så kunderne kan købe varer fra mobilen. Apps vil gøre det nemmere at handle, og med få klik på din Smartphone har du købt en vare", fortæller Martin Thorborg. "Det næste store bliver desuden konverteringsoptimering, som bl.a. er test af hjemmesiden gennem bedre kommunikation og design, for at øge salget på hjemmesiden. Konverteringsoptimering bliver det helt store buzzword. Dette kommer alle webshops til at arbejde meget mere med de næste mange år".

Muligheder for den opdagelsesrejsende

I følge Anne Skare Nielsen fra Future Navigator skal fremtidens webshopejer være nysgerrig og eventyrlysten. Ligesom Colombus skal webshopejeren have kikkerten for øjet og hele tiden være på udkig efter nye muligheder.
"De opdagelsesrejsende var dem der rejste ud og fandt nyt land. Det var ikke mænd og kvinder, der sad bag deres skrivebord og lavede powerpoint præsentationer og lagkagediagrammer."
Som webshop ejer handler det om, at prøve tingene af. "Det er bedre, at lave noget der ikke virker, man forholder sig til end en perfekt plan som ingen ser. I opstartsfasen er det bedst at komme ud og spilde nogle ressourcer," fortæller Anne Skare Nielsen i en podcast på trendsonline.dk.

Om Trendsonline.dk

Trendsonline.dk er en blog om og for iværksættere. Bloggen er lavet for at iværksættere kan få brugbart indhold om emner, der kan forbedre deres forretning. Bloggen indeholder anmeldelser af webtjenester, interviews med større og mindre iværksættere og deres virksomheder samt spændende podcasts. Stifteren af Trendsonline.dk er den entusiastiske Daniel Laursen, tidligere medstifter af virksomheden Amazezig, der vandt vækstbobler prisen 2010.

Publiceret 19 May 2011 10:00