Sydbanks direktør i Køge, Morten Damm. (Arkivfoto: JCJ)

Sydbanks direktør i Køge, Morten Damm. (Arkivfoto: JCJ)

Sydbanks køb af DiBa Bank er nu endeligt

Mere end 90 pct. af DiBa Banks aktionærer har nu accepteret Sydbanks køb af deres aktier. Reelt betyder det, at Sydbank nu har købt DiBa Bank.

BANKKØB: Her fra fredag morgen har både Sydbank og DiBa Bank offentliggjort, at mere end 90 pct. af aktionærerne i DiBa Bank har fulgt bestyrelsen i DiBa Banks anbefaling og sagt ja til Sydbanks køb af deres aktier. Det betyder, at Sydbank nu overtager DiBa Bank.
- Det er meget glædeligt, at alle betingelser i købstilbuddet er opfyldt, og at købet er gået igennem. Det er vi meget tilfredse med, siger Sydbanks administrerende direktør, Karen Frøsig, og tilføjer:
- Vi ser frem til at styrke Sydbanks position på Sjælland og Bornholm gennnem dette opkøb. Sydbank har en klar vækststrategi - og væksten skal ske med udgangspunkt i en stærk lokal forankring og med nærhed til kunderne. Det er præcis det, DiBa repræsenterer. Netop de ting gjorde, at vi ikke var itvivl om, at DiBa ville være et perfekt match for os. Derfor er vi meget tilfredse i dag.

Godt for kunderne og lokalområdet

Også hos Frank Møller Nielsen, der er formand for bestyrelsen i DiBa Bank, er der glæde over godkendelsen af salget hos DiBa Banks aktionærer. Han siger:
- Jeg er meget tilfreds med, at mere end 90 pct. af aktionærerne nu har fulgt den samlede bestyrelses anbefaling og sagt ja til salget af DiBa Bank til Sydbank. Sydbank har tilbudt en god pris, der afspejler, at vi har en sund bank i et interessant markedsområde, og på vegne af bestyrelsen i DiBa Bank kan jeg sige, at vi er meget tilfredse med resultatet.
Men ikke kun den gode pris har været vigtig for bestyrelsen i DiBa Bank forud for deres anbefaling til aktionærerne om at godkende salget til Sydbank.
- En sammenlægning med Sydbank betyder, at der også fremover vil være en god og stærk bank i DiBa Banks lokalområder. Sydbank er garant for, at den tætte kontakt til kunderne bliver bevaret gennem et stærkt filialnet, og kunderne vil fremover kunne få en endnu bredere palet af produkter og rådgivningsydelser, end de har været vant til, siger Frank Møller Nielsen.

Publiceret 20 December 2013 10:00