Væksten har givet beskæftigelse til en ny medarbejder mere om året, og virksomheden udvider nu territoriet til også at omfatte Lolland-Falster og Jylland. Gravhunden Unique, der blandt andet anvendes i forbindelse med bekæmpelse rotter, bliver dog i Roskilde.

Væksten har givet beskæftigelse til en ny medarbejder mere om året, og virksomheden udvider nu territoriet til også at omfatte Lolland-Falster og Jylland. Gravhunden Unique, der blandt andet anvendes i forbindelse med bekæmpelse rotter, bliver dog i Roskilde.

Skadedyrs-bekæmper udvider territoriet

UDVIKLING  Skadedyr holder aldrig fri. Sådan lyder den korte konklusion fra Peter Fisker Lassen, der er indehaver af Roskilde Skadedyrsservice ApS, som efter tre års vækst fra basen i Ringsted er flyttet tilbage til Roskilde, hvor virksomheden oprindeligt blev etableret.
Og noget kunne tyde på, at han har ret. Virksomheden er under Peter Fisker Lassens ejerskab vokset støt og roligt, og der er bud efter de erfarne ”bug-busters” i hele landet.
For nylig har de udvidet virksomheden med en afdeling på Falster, og næste stop er Jylland, hvor der netop er tegnet kontrakt med en større kædekunde.

Højt serviceniveau gør en reel forskel

Den stigende vækst hos Roskilde Skadedyrsservice er opstået som følge af stigende efterspørgsel fra virksomheder, boligforeninger og private borgere, der har behov for at komme de mange forskellige skadedyr som mus, rotter, mår, duer og forskellige insekter til livs.
Ligesom skadedyrene holder Roskilde Skadedyrsservice derfor stort set aldrig fri. Peter Fisker Lassen og hans team står klar til udrykning samme dag, ligesom telefonerne er åbne døgnet rundt. En tilgang, der gør en stor forskel for kunderne.
- Er der kravlet en rotte ud af toilettet fredag aften, er det ikke særligt rart at blive mødt af en telefonsvarer, der beder én om at ringe igen mandag morgen, fortæller Peter Fisker Lassen og fortsætter:
- Det er heller ikke særlig betryggende at få udleveret et par smækfælder, som man selv skal tilse. Derfor er vi er tilgængelige døgnet rundt og løser hele opgaven for kunden både med opsætning af fælder, tilsyn af disse og bortskaffelse af eventuelle skadedyr.

Skadedyr er jo ikke kun er rotter og mus, men også mår, borebiller, flagermus, edderkopper og forskellige former for gnavere, der kan gøre stor skade på bygninger, installationer og inventar, fortæller indehaver Peter Fisker Lassen.

Skadedyr er jo ikke kun er rotter og mus, men også mår, borebiller, flagermus, edderkopper og forskellige former for gnavere, der kan gøre stor skade på bygninger, installationer og inventar, fortæller indehaver Peter Fisker Lassen.

Teknologi styrker indsatsen

For at imødekomme den stigende efterspørgsel og stadig holde samme høje serviceniveau, må man enten løbe hurtigere – eller arbejde smartere.
Hos Roskilde Skadedyrsservice har man valgt den sidste tilgang, hvor de traditionelle metoder er suppleret med en specieltrænet gravhund samt den nyeste teknolog, der gør arbejdet mere intelligent og effektivt.
Fælderne er udstyret med kamera med bevægelsessensorer, der sender et billede direkte til virksomheden, hvis der går skadedyr i fælden. Herudover har firmaet udviklet online-portalen, skadedyrsrapporten.dk, hvor alle kunders servicerapporter samles.
Udover selv at have adgang til data, har kunden også mulighed for selv følge med i deres løsninger, samt hvilke resultater de har givet.
Med løsningen får Peter Fisker Lassen og hans kolleger desuden en stor mængde data til rådighed, som i anonymiseret form hjælper virksomheden med at blive endnu bedre.
- Vi indsamler relevante data, bl.a. hvilke skadedyr der befinder sig hvor og hvornår, og hvad der virker i bekæmpelsen.
På den måde kan vi blive endnu skarpere til at identificere og løse kundernes problemer. Samtidig registrerer vi alle data om fx giftforbrug, så den lovpligtige afrapportering til kommunen kan ordnes med få klik, fortæller Peter Fisker Lassen.

Publiceret 11 June 2016 09:00