Annoncørbetalt indhold

Apple iPhone XR var et hit på Black Friday

Danskerne var igen klar med kreditkortet på den sorte fredag, og som de forgangne år var elektronik igen øverst på indkøbslisten. I særdeleshed blev der solgt et hav af iPhones herunder de nyeste skud fra stammen, men også Apple iPhone XR fik kunderne til tasterne.

Teleselskaberne skabte en fest med gode løsninger på abonnementer

Black Friday drejer sig ikke kun om tilbud på fysiske varer, men det gælder også meget andet. Specielt teleselskaberne tog kundernes favør ved at lave tilbud på iPhone XR med abonnement, selvom den også kunne købes uden. En billig iPhone XR samt en skarp pris på mobilabonnement var noget, mange ikke kunne stå for – med god grund. Der kunne nemlig opnås store besparelser, som ikke sjældent ses på det danske marked.

Dog var det ikke kun teleselskaberne, som nød godt af vores trang til at have den nyeste og smarteste teknologi. De store varehuse havde også en fest, hvor der blev solgt et hav af iPhone XR uden abonnement samt meget andet elektronik til hjemmet.

Hvorfor er denne iPhone så stort et hit? 

På Black Friday er der ikke altid den helt store rabat at hente på de nyeste produkter, og det giver sceneplads til produkter som iPhone XR, som trods sin alder på et år stadig har alt, hvad hjertet begærer.
Først og fremmest er dette en af de modeller, som siger farvel til kanter og byder velkommen til en all-screen, hvor knapper er fortid. Ydermere har den det populære face ID, og så kommer iPhone XR med Retina Display.

Den nyeste teknologi er implementeret i denne udgave af iPhone, og det har hjulpet brugere verden over. Modellen kan nemlig blive tabt i vand op til 1 meter, og der kan den ligge i 30 minutter uden at tage skade. Det er derfor slut med at lægge den i ris for at få vandet ud – det kommer aldrig ind. Det samme er tilfældet med støv, som kan være en dræber for mange ældre mobiler. Den problematik slutter også her.

Black Friday de kommende år

Den store handelsdag er et omdrejningspunkt for mange diskussioner. Typisk er man tilhænger, ellers er man modstander, og sådan vil det altid være.  
Ser man derfor i stedet på den rene omsætning og antallet af handler, er det igen i år 2019 en stigende tendens, vi har set. Der har været en stigning gennem de seneste årrækker, og skal vi se ind i spåkuglen, er der ikke noget, som tyder på, at det bliver en anden retning.

IPhone XR var en stor succes på Black Friday, hvilket understreger tendensen med, at vi danskere fokuserer på elektronik og tøj til handelsdagen. Ser man frem på år 2020, vil disse forbrugsgoder nok igen være i førersædet, hvorfor forhandlere i netop denne branche har svært ved at afskrive forbrugerfesten, da den simpelthen skaber så meget branding og omsætning, at man ikke har råd til at holde sig væk, hvis man vil etablere sig på det hårde marked.