Ford Mustang Mach-E vil komme i to forskellige batterivarianter: standard rækkevidde (75,7 kWh batteri) og udvidet rækkevidde (98,8 kWh batteri).

Ford Mustang Mach-E vil komme i to forskellige batterivarianter: standard rækkevidde (75,7 kWh batteri) og udvidet rækkevidde (98,8 kWh batteri).

Ny elbil vil være folkelig og forrygende

Ford Mustang Mach-E får lang rækkevidde og cockpit inspireret af Tesla, når den kommer til Danmark om et års tid

Af
Christian Schacht

Strømmen af nye elbiler fortsætter, men denne elbil er alligevel noget helt særligt.

For det første er det Fords første deciderede elbil, for det andet er det især navnet, der vækker opsigt: Ford Mustang Mach-E.

Den fuldt elektriske Ford Mustang Mach-E er mærkets rival til biler som især Tesla Model 3, den kommende Model Y, men også Jaguar i-Pace og Mercedes EQC. Bilen har samme størrelse.

Ford Mustang Mach-E lanceres i Europa i midten af 2020, men herhjemme må vi vente til december 2020, før den er klar.

Derfor er de danske priser også angivet med de indbyggede afgiftsstigninger, som indtil videre gælder, og med den højere afgift i 2021 vil prisen starte ved 451.897 kr. for den mindste batteripakke og træk på baghjulene.

Der kommer en stribe forskellige modeller baseret på to forskellige batteristørrelser, hvor basisudgaven har en bruttokapacitet på 77,7 kWh, mens den store udgave har et batteri på hele 98,8 kWh.

Standardmodeller kører med baghjulstræk, og vælger man den store batteripakke, er rækkevidden her hele 600 km efter WLTP-normen, mens udgaven med elmotor både for og bag og dermed firehjulstræk når ud på 540 km. Den lille batteripakke giver rækkevidder på hhv. 450 og 420 km (med 4x4).

Publiceret 26 November 2019 14:14