Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

En form for vælgerbedrag

"Jeg tænker, at ganske mange vælgere må føle sig 'bondefanget' når deres valgte politiske repræsentant, ud af den blå luft udmelder et skift," skriver Ole Vinsten fra Hinnerup

Artiklens øverste billede
Ole Vinsen. Arkivfoto

debat Så sker det igen-igen, at en folkevalgt Christiansborg politiker skifter væk fra det politiske parti, som vælgere med tillid havde tiltroet politikeren. I situationen tænkes på Britt Bager, der var valgt af vælgerne, som deres repræsentant ud i partiet (V).

Fra den ene dag til den anden, vælger nævnte politiker et skift fra partiet (V) til partiet (C). Er det ikke en form for vælgerbedrag?

For mig handler dette indlæg ikke om politik eller politisk standpunkt, men alene om moral og ærlighed. Tænker, at ganske mange vælgere må føle sig "bondefanget" når deres valgte politiske repræsentant, ud af den blå luft udmelder skifte, til det der kunne være "værst tænkelige politiske fjendeparti?" Må antage, at de vælgere der har stemt på Britt Bager, ligeledes har stemt for og på den = (V) politiske kurs?

Har person ude i den private verden et ledende topjob, tænker jeg ikke, at en sådan topfigur kan fortage et problemfrit skifte til konkurrent, fra den ene dag til den anden?

Uden at vide, så mener jeg endog, at der eksisterer en lov, der omhandler ansættelses- og konkurrenceklausuler? Åbenbart forholdt lovgivning, der er ikke eksisterende for de folkevalgte politikere på Christiansborg.

I øvrigt kan stilles følgende spørgsmål: Er der ikke ved at være udsolgt af taburetter, på bagerste række i Folketingssalen. Her tænkes naturligvis på taburetrækken, der er reserveret forbeholdt "Politiske Løsgængere?"

Tager jeg fuldstændig fejl i min udlægning eller hvad?

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen