Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Plat politisk mønt af Szabo!

Artiklens øverste billede
Ole Drøgemüller (S). Foto: Skanderborg Kommune

Kære Jens Szabo

Du optræder i fine annoncer med pladsproblemerne for børnefamilierne i Galten-Skovby. Det er naturligvis dejligt at du, ligesom jeg, er optaget af denne udfordring. Venstre har dog et meget stor andel i, at børnefamilierne står i denne ulykkelige situation. Derfor er det også tydeligt at Venstre er et presset parti når I tillader jer at synke så dybt som at begynde at slå politisk plat på netop den vanskelige situation som man altså selv har meget store aktier i. Lad mig forklare:

• Venstre er det parti, der har flest medlemmer (ikke mindre end 3 fra Venstre) i det udvalg, der står for børnepasningen. Ikke èt forslag eller initiativ fra jeres side er blevet stoppet. Så I er det parti, det har haft mest og bedst mulighed for i tide at løse udfordringerne.
  • Da vi lavede budget for et par år siden, var det Venstre MEGET magtpåliggende at styrke kassebeholdningen - og derfor faldt et forslag om en ekstra institution i Galten. Den institution som ville have betydet, at INGEN familier skal passes udenfor distriktet.
  • Det påtager vi os naturligvis også et ansvar for; Vi kunne faktisk have trumfet den børnehave igennem med et lille flertal. Det burde vi have gjort, og nu da Venstre bagefter forsøger at slå politisk mønt på det, så skulle vi være stået fast.

Der skal normalt en del til, før jeg farer i blækhuset; Men at tillade sig den frækhed at slå plat på en vanskelig situation som Venstre i høj grad selv har været årsagen til, var den berømte dråbe i bægeret!

Vores holdning er klar. Skal bare en enkelt familie køre fra Galten-Skovby til Hørning, er det en familie for mange. Det er min klare holdning, og derfor leder vi også efter alle mulige løsninger på dette. Og en ting står helt klart; Økonomi er og bliver denne gang ikke en hindring for en løsning.

Læs også

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.