Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: 0 stjerner til Carsten Bach

Artiklens øverste billede
Andreas Tang-Brock. Privatfoto

Jeg sidder i mine følelsers vold. Indigneret og provokeret over Carsten Bach og Liberal Alliances forslag om et ratingsystem til skoler og daginstitutioner i Skanderborg Kommune.

Carsten Bach får 0 stjerner.

Ovenstående rating er et eksempel på en subjektiv vurdering. Hvad jeg synes er godt, kan min nabo synes er dårligt og vise versa. Sammenligning i et ratingsystem er fornuftsmæssigt umuligt, da børn og forældre er unikke og forskellige fra institution til institution og fra år til år. Det vil være som at sammenligne avokado og jordskokker.

Carsten Bach vil oprette et rating system, som borgerne kan bruge til deres valg af skole og daginstitution. Rating systemet bygger på helt subjektive, følelsesmæssige og holdningsbaseret vurderinger. Det kan vi som borgere selvfølgelig ikke være tjent med, og derfor ikke acceptere i Skanderborg Kommune.

Skanderborg Kommune har allerede et velfungerende evalueringssystem med forskellige faglige vurdering af skolernes og institutionernes niveau, og efterlevelse af gældende regler.

Det pædagogiske tilsyn giver en faglig og objektiv vurdering, som skoler og institutionerne kan arbejde videre med i deres pædagogiske dagligdag.

Tænk, hvis jeg havde ladet min fortvivlelse og vrede glide af, inden jeg skrev dette læserbrev. Det havde nok givet et mere nuanceret billedet af Carsten Bach. Men jeg gik til tasterne, og nu må Carsten Bach leve med vurderingen 0-stjerner.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.