Debat: Åbent brev til Socialdemokraterne i Syddjurs Kommune

»Kære Socialdemokrater i Syddjurs Kommune
Jeg er blevet bekendt med, at I ikke allesammen står bag jeres partis stramme asylpolitik. Derfor vil jeg opfordre jer til at melde dette højlydt ud, sådan som jeres kollegaer på Ærø har gjort det.
Det, som sker i Danmark på udlændingeområdet, skader Danmarks omdømme i udlandet. De andre EU-lande (undtagen Ungarn, som vi vist ikke har lyst til at sammenligne os med på dette område) fraråder at hjemsende syrere til Damaskus, ligesom USA og FN også fraråder det.
Flygtninge i Danmark går i frygt, hvad enten de er under paragraf 7.3 eller ej. For hvad bliver det næste, regeringen finder på?
Professor Morten Sodemann fra indvandrermedicinsk klinik fortæller, at antallet af praktiserende læger, der beretter om re-traumatiserede flygtninge, er stigende netop på grund af regeringens planer om at hjemsende flygtninge til Damaskus.
Syrien børnene: S-byrådsgruppen næsten enige - Lokalformand støtter derimod Statsministeren
Kom nu! Alle stemmer, der taler flygtningenes og Danmarks sag tæller. Og jeres stemme tæller mere end min..
Mange hilsener
Anne Graarup Westergaard«