Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Trafikstøj på Låsbyvej

Artiklens øverste billede
Den tunge trafik larmer for meget, mener Karen Trolle Schütter fra Veng. Arkivfoto

Der er så dejligt ude på landet. Som tilflytter fra Nordsjælland har jeg som vedhæng til glæden ved at flytte på landet i Skanderborg kommune fået både højere kommuneskatteprocent og grundskyldspromille. Desværre har jeg også fået et højere støjniveau. Det havde jeg dog ikke troet kunne lade sig gøre efter at have boet meget tæt på Hillerødmotorvejen i 20 år.

Trafikken på – og støjen fra - Låsbyvej er aldeles overvældende. Både mængden af (især) tung trafik og hastigheden

Trafikken på – og støjen fra - Låsbyvej er aldeles overvældende. Både mængden af (især) tung trafik og hastigheden. Det er åbenbart de færreste der letter foden fra speederen og overholder de tilladte 50 km/t gennem Veng.

Når man ved at støj kan give alvorlige helbredsproblemer, må en grøn dagsorden naturligvis også inkludere problemerne med trafikstøj.

Lad os få den tunge trafik ud, hvor den hører hjemme: På de store veje, der er beregnet til den. Og lad os få et par vejbump i Veng, så det bliver helt naturligt at sagtne farten.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.