Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: 19 millioner for lidt service i Norddjurs

Artiklens øverste billede

Norddjurs Kommunens årsregnskab for 2021 er nu færdigt, og det viser blandt andet, at der er brugt 19 millioner kroner mindre end servicerammen tillader. Det er da så himmelråbende forkert. Det gør mig vred!

Mine tanker går til de mange borgere, der kunne have haft det bedre, nogen kunne have fået mere personlig pleje og mere rengøring, nogen kunne have fået mere ledsagelse, nogen kunne have fået en god snak med en omsorgsperson, nogen kunne have fået et besøg mere af en sygeplejerske osv

Jytte Schmidt

Mine tanker går til de mange borgere, der kunne have haft det bedre, nogen kunne have fået mere personlig pleje og mere rengøring, nogen kunne have fået mere ledsagelse, nogen kunne have fået en god snak med en omsorgsperson, nogen kunne have fået et besøg mere af en sygeplejerske osv.

I daginstitutionerne kunne flere børn have fået den trøst og kontakt, de har brug for og i skolen kunne de elever, der har brug for støtte have fået mere kontakt og hjælp til at lære og takle hverdagen.

Mine tanker går til de mange ansatte, der har haft alt for mange svære opgaver til for lidt tid, det gælder både indenfor børn og unge og indenfor pleje, handicap og psykiatri. For nogen er det endt med stress og en sygemelding. Så har der været brugt penge på vikarer.

En helt igennem dårlig måde at bruge kommunens penge på og borgeren skal igen igen møde en ny person.

Hvordan kan det gå så galt? Var der ingen budgetopfølgninger, der kunne fortælle ud i hele organisationen, at der måtte ansættes lidt flere personer, at der måtte bruges lidt flere penge inden året var omme?

De 19 millioner kommer i kassen, som i forvejen er velpolstret. Der er nu 431 mio.

Jeg har råbt op om, hvor dårligt det er, at staten bestemmer over kommunens økonomi og udmelder en serviceramme, men når Norddjurs ikke engang formår at bruge pengene i rammen ja så lyder opråbet hult. Og der er brug for pengene, de er bare ikke brugt.

Der må læres af det her. Jeg vil bruge min stemme i kommunalbestyrelsen på, at arbejde for at servicerammen udnyttes i 2022 til gavn for borgerne og de ansatte.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.