Brand-logo
Administrer privatlivsindstillinger
  • img Persondata
Brand-logo
Erhvervsavisen.dk
  • img
Brand-logo
Erhvervsavisen.dk
Investering i digitale marketingsmuligheder kan give synlige resultater og vækst.

Deltag i seminar med Erhvervsavisen

Lær at navigere i junglen af digitale marketingsmuligheder og få et gratis tjek af din virksomheds digitale potentiale

Læs hele artiklen

Stina Callesen måtte flytte eller lukke Mevino. En ombygning ville koste 400.000 kroner og 10 af 22 siddepladser. Foto: Danni Paulsen

Handicapregler generer iværksættere

Strenge regler om handicaptilgængelighed har gjort livet svært, lyder det fra tre iværksættere

Læs artiklen

Louis Carter med et af sine etuier til øretelefoner, som kan købes på hans hjemmeside. Foto: Louise Mørch Vilster

Louis Carter vil tjene sine egne penge:Ung iværksætter sælger etuier til AirPods

15-årige Louis Carter går benhårdt efter at blive iværksætter. Man kan ikke være for ung til at tjene penge, mener han

Læs artiklen

Egedal Kommune har vedtaget et budget, som møder stor ros hos Dansk Byggeri.

Dansk Byggeri: Roser Egedals nye budget

Egedal halverer dækningsafgiften

Læs artiklen

I Lyngby har vi så meget at byde på. Der er så meget at komme efter, og det skal der altså passes på,

Handelsforeningen: Letbanen må ikke koste os vores julehandel

I Lyngby Handelsforening glæder man sig over, at man er kommet med i lokalt letbanenetværk. Og man håber, at der med gravearbejdet og skiltningen tages højde for handelslivet i byen - aktuelt i forbindelse med Black Friday og julehandelen.

Læs artiklen

Seneste erhvervsnyt

Deltag i seminar med Erhvervsavisen

Handicapregler generer iværksættere

Louis Carter vil tjene sine egne penge:Ung iværksætter sælger etuier til AirPods

Dansk Byggeri: Roser Egedals nye budget

Handelsforeningen: Letbanen må ikke koste os vores julehandel

Stor mangel på moderne lagerlokaler

Kombinationen af lavt udbud og suboptimale lagerlokaler betyder, at mange virksomheder efterspørger nybyggeri af lagerlokaler - specielt i Nordsjælland. Foto: Adobe

Stor mangel på moderne lagerlokaler

Det seneste år er udbuddet af lager- og produktionslokaler faldet med 37.900 kvm i Nordsjælland

Læs artiklen

Tomme butikslokaler kan blandt andet bruges til pop-up-butikker eller som showrooms for internet-firmaerne. Foto: Adobe

Tomme butikslokaler bliver konverteret til andet erhverv

Udbuddet af detaillokaler er steget med 30% de seneste 10 år

Læs artiklen

Der er mange uheld med varebiler på sommerdæk om vinteren – ikke mindst i begyndelsen af vinteren.

Firmaer dropper vinterdæk til varebilen

Erhvervslivet sparer de forkerte steder, når de ikke får monteret gode vinterdæk til varebilerne – salget er endda faldet med 15 procent det seneste år

Læs artiklen

Vindmøllerne i Hollandsbjerg Enge kan blive endnu mere markante, hvis energivirksomheden Vattenfall får lov at opsætte de op mod 180 meter høje kæmpevindmøller. I en af Norddjurs Kommunes tidligere vurderinger af området lyder det, at: ”Vindmøllerne i Hollandsbjerg Enge er et oplevelsesrigt element i delområdet, da de på trods af den visuelle uro også tilfører området storskalakarakter og kontrast”. Arkivfoto

Kæmpevindmøller er kommet et skridt nærmere

Projektet i Hollandsbjerg er nu i politisk behandling. Også her skaber de 12 potentielle kæmpevindmøller uenighed

Læs artiklen

Modelfoto: Vilhelm Lauritzen Arkitekter

Et spadestik tættere på nationalt læringscenter

Tæt ved Novozymes på Dyrehavegårds jorder skal Life Læringscenter opføres. Centret skal dagligt tage imod fire-seks skoleklasser fra august 2021.

Læs artiklen

background image

Magasin og Vidensbyen: Et nyt stadion vil få byen til at rykke tættere sammen

IDRÆTSBYEN Masser af nye muligheder for oplevelser, events, viden - og ikke kun stadionpølser og fodboldresultater.

Et nyt Lyngby Stadion, som debatteres heftigt i disse spalter for tiden, vil samle byen langt mere end, hvad den er i dag.

Stort interview med Friends of Lyngby: Et nyt stadion er en helt afgørende gamechanger for Lyngby Boldklub

Det mener man både hos en af Lyngby Boldklubs nye, store sponsorer, Magasin, og hos Vidensbyen.

"Det, Danmark skal leve af i fremtiden, bliver i stor stil skabt i Lyngby. Her tænkes, så det brager. Men store tanker har også brug for boliger, frisk luft, sport, socialt samvær og ikke mindst en god relation til handelslivet," siger administrerende direktør i Lyngby-Taarbæk Vidensby, Marianna Lubanski, til Det Grønne Område. Hun fortsætter:

"Stadionprojektet med en kombination af moderne sportsfaciliteter, betalelige studieboliger og sociale aktiviteter som et område, der forbinder universitetet med bykernen, er helt rigtigt tænkt og kan være med til at sikre en levende Vidensby over alt i Lyngby."

(Artiklen fortsætter under billedet)

Binder byen sammen

Michael Dupont, forretningschef i Magasin i Kgs. Lyngby og formand for Lyngby Handelsforening, er enig. Han siger til Det Grønne Område:

"Der er utallige initiativer i gang med at binde byen tættere sammen, så vi sikrer en udvikling, der også vil skabe grundlag for et fortsat stærkt udvalg af forretninger, cafeer og underholdning for borgerne og de mange gæster i byen. Et nyt stadion handler om meget mere end fodbold og stadionpølser. Det handler i høj grad om sammenhold, udvikling og kærlighed til et samlet Kgs. Lyngby. Den kærlighed til byen er ikke kun forbeholdt borgerne i byen, men også alle dem som arbejder, besøger og ikke mindst handler i byen."

Stadionprojektet nedtones en lille smule

Michael Dupont mener, at ligesom detailhandelen og det samlede handelsliv i Kgs. Lyngby har brug for konstant at tænke nyt og innovativt for at overleve den øgede konkurrence på forskellige parametre, så er lokale foreninger pressede til, at gøre det samme for at fastholde interessen og opbakningen.

"Igennem mange år har jeg fulgt Lyngby Boldklub på afstand. Ikke fordi interessen for den lokale fodboldklub ikke har været til stede, men mest fordi jeg ikke har haft en forretningsmæssig indgangsvinkel til et samarbejde med den tidligere ledelse af klubben. Det ændrede sig med det nye ejerskab og ikke mindst på baggrund af det nærvær, jeg mærker fra Friends of Lyngby til resten af byen, herunder handelslivet," siger han:

"Det handler ikke som tidligere om sponsorkroner, der skaber synlighed på stadion, men om samarbejder der skaber synergier begge veje og dermed skaber nogle fælles resultater med kun vindere. Det er en kultur, som er ved at blive skabt, og med denne udvikling opstår der også nye muligheder."

(Artiklen fortsætter under billedet)

For hele byen

Det nye stadion vil være et gode for hele byen. Ikke kun for boldklubbens ejere, mener Michael Dupont.

"Det nye stadion ser jeg som en af disse muligheder. En mulighed skabt på baggrund af nærvær og relationer til Kgs. Lyngby som by og ikke en egoistisk målsætning for nogle ejere af en fodboldklub. Derfor vil et nyt stadion og nogle nye rammer for de mange daglige brugere af faciliteterne omkring stadion også være til gavn for handelslivet i byen," siger Michael Dupont og slutter:

"Hvad stadionprojektet skal indeholde, må være op til de kommende ejere, men der er ingen tvivl om, at et nyt moderne stadion også bør indeholde flere elementer. Det skal være et levende sted med aktiviteter, hvor man, på samme måde som i bymidten skaber en ”spend a day” oplevelse for gæsterne. Jeg er overbevist om, at et nyt stadion også vil bidrage til, at byen rykker endnu tættere sammen og på tværs af interesser skaber endnu flere events til glæde for Kgs. Lyngby."

Både hos en af Lyngby Boldklubs store sponsorer, Magasin, og i Vidensbyen mener man, at et nyt Lyngby Stadion vil komme hele byen til gode.

Læs artiklen

E-AVISER

Nordsjælland

Østjylland

mest læste erhvervsnyt

Handicapregler generer iværksættere

Louis Carter vil tjene sine egne penge:Ung iværksætter sælger etuier til AirPods

Stor mangel på moderne lagerlokaler

Dansk Byggeri: Roser Egedals nye budget

Salg:
Salg
Redaktion
Salgsmateriale
Nordsjælland og Østjylland
Salgschef
Jan Lundsgaard
Jan.L.Jensen@lokalavisen.dk
Mobil: 3038 2856

Salgschef (Tele)
Heidi Larsen
Heidi.larsen@lokalavisen.dk
Mobil: 3038 2839
Østjylland
Salgschef
Lene Søstrøm
lene.sostrom@lokalavisen.dk
Mobil: 3967 2831
Telefon: 4590 8000
Gitte Schwartz
Michael Harsvik