Hummel skovler millioner ind: Bedste regnskab i et århundrede

Tøjbrandet nærmer sig en omsætning på hele to milliarder kroner.

Artiklens øverste billede
Allan Vad Nielsen, CEO i Hummel, fortæller, at Hummel i 2022 ser ud til at overgå rekordresultatet i 2021. Pressefoto

Det danske tøjmærke Hummel har netop leveret det bedste resultat i selskabets snart 100-årige historie.

Det oplyser Hummel i en pressemeddelelse.

Selskabets omsætning steg med 38 procent i det forgangne regnskabsår og nærmer sig nu en magisk milepæl på to mia. kr..

Året forinden havde Hummel et vanskeligt coronaår med nedlukning af idrætten og detailhandlen. Det resulterede i røde tal på bundlinjen, men offensive investeringer medførte en omsætningsstigning på en halv milliard kroner og et samlet overskud på 115 mio. kr.

Hummel fylder 100 år i 2023, og det er det absolut bedste resultat, selskabet har leveret i sin levetid.

»Som sportsbrand har vi en naturlig vindermentalitet, og det skinner virkelig igennem hos vores medarbejdere, der via engagement og omstillingsparathed har været med til at levere et fantastisk comeback i 2021. Det understreger endnu engang den unikke kultur i hummel, hvor vi løfter i flok og hele tiden spiller hinanden bedre i dagligdagen,« siger Allan Vad Nielsen, CEO i Hummel.

Den markante vækst i omsætningen skyldes blandt andet en tredobling af forretningen på det tyske marked, hvor cirka halvdelen af Hummels omsætning hentes.

Til trods for usikkerheden omkring den nuværende markedssituation med krig i Ukraine, historisk høj inflation og corona i Kina er Hummel fortrøstningsfulde i forhold til den resterende del af 2022.

»Vi har fået en positiv start på 2022, hvor vi vækster hele vejen rundt i forhold til vores rekordår i 2021. Men hvis der er noget, corona har lært os, så er det, at man aldrig skal tage noget for givet. I det nuværende marked er det nærmest umuligt at spå om, hvordan verden ser ud om seks måneder, og derfor handler det i høj grad om at være omstillingsparat og løbende tilpasse sig markedsforholdene. Det er vi lykkes ganske fint med indtil nu, men vi har stadig kun spillet første halvleg, så tiden må vise, hvordan det ender med at se ud, når året er gået.«

Foruden hummel indgår de tre brands; Newline (løbetøj), Halo (modetøj) og Sometime Soon (børnetøj) også som en del af selskabets samlede regnskab.

ddp

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.