JEG FØLER MIG BEHANDLET SOM EN SNYDER

FINN BROTOFT om en oplevelse i Danske Bank efter af havde vundet 2.445 kr. i Lotto:

Jeg henvendte mig i Kvickly på Hvidovrevej, hvor jeg havde købt Lotto-kuponen med gevinst på. Det var lige efter åbningstid, så de havde ikke så mange penge. Jeg fik så et bevis for at jeg havde vundet pengene, og skulle hente dem i banken. Da jeg alligevel skulle i min egen bank Nordea, regnede jeg med at kunne hæve pengene der, men fik at vide de skulle hæves i Danske Bank, så jeg kørte tilbage til Hvidovrevej 178, og afleverede Lotto-kupon og kvittering. Det første spørgsmål lød, "hvorfor er de trykt på hvidt papir og ikke på lyserødt?" , (hvor skulle jeg vide det fra!?) Jeg følte mig straks mistænkt for at have lavet en falsk Lotto kupon, kassedamen ville så se legitimation, hun fik så mit kørekort, jeg skulle så skrive under på at jeg havde modtaget pengene, den underskrift var hun utilfreds med, (jeg følte mig mistænkt igen, og følte jeg at havde afleveret et falsk kørekort). Jeg blev så spurgt om hvordan jeg ville have pengene udbetalt, først sagde jeg så nemt så muligt, men ombestemte mig og sagde, nej jeg vil hellere have dem i fire femhundrede kroners sedler, hvorefter kassedamen udbrød: "Nu havde jeg lige tænkt mig at give dig to et tusinde kroners sedler". Jeg følte virkeligt, jeg havde påført hende et enormt problem. Det er ikke så meget handlingsforløbet jeg er utilfreds med, men mere den syrlige måde det forløb på. Så besværligt kan det være at have vundet et par tusinde kroner. P.S. Jeg er aldrig før blevet behandlet så dårligt i en bank. Finn Brotoft Kærmark 15 SVAR fra Danske Bank, Hvidovre afd.: Der skal ikke herske den mindste tvivl om, at alle - uanset om man er kunde i Danske Bank eller ej - skal føle sig godt behandlet, når de går ind i vores filial her på Hvidovrevej. Jeg skal derfor beklage, hvis Finn Brotoft har haft en fornemmelse af, at han er blevet mistænkeliggjort. Jeg har talt med den pågældende medarbejder, der er ked af, at hendes væremåde er blevet opfattet således. Hun forsikrer mig, at hun blot prøvede at være lidt sjov og frisk, da hun kommenterede Lotto-kuponens papirfarve og sedlernes størrelser. Det er desværre blevet opfattet på en anden måde, og det beklager både hun og jeg. Med venlig hilsen Jesper Schou Filialdirektør

Publiceret 03 January 2007 10:28