Køge Kanon - nu med en fodboldsucces

Af
Per Møller

ATTRAKTIONER : Køge Marketing offentliggør i weekenden 2009-udgaven af Køge Kanon'en.
Det sker søndag den 14. juni kl. 18.15 på Herfølge Stadion, hvor borgmester Marie Stærke i pausen ved Herfølges sidste hjemmekamp mod Hvidovre IF, præsenterer årets udgave af Køge Kanonen.
Stedet og begivenheden er valgt netop fordi fodboldkulturen i Køge er med i Køge Kanon'en 2009.
Efter mere end 20 års forgæves forsøg på at skabe et samarbejde på den ene eller den anden måde mellem boldklubberne Køge og Herfølge, lykkedes det i foråret de to klubber at blive enige om at danne et overbygningshold, der træder i funktion ved næste sæsonstart.
Dermed er der også skabt grundlag for at sikre, at Køge kommune i fremtiden kan manifestere sig i toppen af dansk fodbold med ét hold.
Det blev understreget onsdag aften, hvor Herfølge sikrede oprykningen til Superligaen, hvor det nye HB Køge starter næste sæson.
- Kampen den 14. juni bliver den definitivt sidste hjemmekamp for Herfølge Boldklub A/S. Derfor har Køge Marketing også valgt netop denne begivenhed som anledning til præsentationen. Køge Kanonen er en samling til 10 gode attraktioner og seværdigheder i Køge kommune. Sidste år blev den lanceret med en Politiburger fra 7 Møllegrillen, siger direktør Lars Nielsen, Køge Marketing.
I år handler den bl.a. om fodboldkulturen i Køge, om en af Danmarks ældst bevarede biograf, Borup Kino, som i dag drives af frivillige, og Danmarks ældst registrerede bindingsværkshus, Danmarks længste bilgade med flest autoforhandlere.
Inputtene til Køge Kanon'en er kommet fra Køges borgere, der både sidste år og i år har bidraget med mange gode forslag.

Publiceret 11 June 2009 15:15