Jytte Møller sætter musik på anlægget, som straks kommer ud i telefonsystemet til ventende borgere.

Jytte Møller sætter musik på anlægget, som straks kommer ud i telefonsystemet til ventende borgere.

Jytte vælger tonerne i telefonen

Sidder du også og vipper med foden, når du ringer til Hvidovre Kommune og hører ventemusik? Så har du nok samme musiksmag som JYTTE MØLLER. Overassistenten, som i borgerservice servicerer omstillingen, tager nemlig musikken til de telefon-ventende borgere med hjemmefra.

-Før i tiden gik vi på biblioteket og lånte musikken. Men vi glemte altid at aflevere og fik rykkere. Det er jo ikke sjovt. Så jeg fandt ud af at gå min musiksamling igennem og finde de mest velegnede numre, siger Jytte Møller. Hun har altid været meget entusiastisk omkring musik og har derfor masser af gode toner at vælge imellem, når hun én gang om måneden går samlingen igennem for at finde nye numre til telefonen. -Lige nu hører vi ¿Richard Clayderman¿ og ¿Goombay Dance Band¿. Jeg vælger ét nummer ud, som spilles på repeat. Gerne stille numre, for det kan borgerne bedst lide. Og hvad sker der, hvis de ikke kan lide det? -Så siger de det straks. Jeg satte jazz på en gang. Det skulle jeg aldrig have gjort. De syntes, det var forfærdeligt! Og nogen synes musikken er for høj. Men jeg får også respons, når de godt kan lide det, som hvis det er meget glad musik, siger Jytte Møller, som i 27 år har arbejdet i omstillingen på Hvidovre Rådhus. Dermed har hun været igennem tre skift med nye telefonanlæg. -Man lærer jo lokalnumrene at kende udenad, så da vi skiftede telefonnummer fra 36 78 12 11 i 1993 tænkte jeg: Det lærer du aldrig! Men det gør man jo! Til jul er der julemusik på anlægget, og selvom instrumentalnumre er populære, kan Jytte Møller sagtens finde på at sætte musik på med sang. Kan I selv høre musikken, når I sidder på kontoret til daglig? -Nej!, siger Jytte Møller med himmelvendte øjne. - Det ville vi ikke kunne holde ud i længden.

Publiceret 29 June 2009 15:32