Sådan ser resultatet af samarbejdet mellem Rikkemai og Hyundai ud. (Pressefoto).

Sådan ser resultatet af samarbejdet mellem Rikkemai og Hyundai ud. (Pressefoto).

Den ultimative kvindebil

Designeren Rikkemai og bilproducenten Hyundai har forenet kræfterne og sat sig for at dekorere den ultimative kvindebil. En bil, der kombinerer glæden ved en suveræn køreoplevelse med et kraftfuldt kvindeligt univers skabt af Rikkemai

KVINDEBIL: Rikkemai er vild med biler og vild med tanken om, at den nye Hyundai i20 iført hendes karakteristiske print vil klæde den unge modebevidste bypige, der kan parallelparkere på en kvadratmeter og bestemt ikke har noget imod at blive set.
Det er mange år siden, kvinder havde berøringsangst over for biler og betragtede det som et mandsdomineret område.
I dag har de mindst lige så meget at sige i valget af familiens bil som deres mand, og deres egen bil betragter de nærmest som en accessory på linje med tasker og sko.
Det handler nemlig alt sammen om stil og signalværdi, og netop derfor faldt Hyundais valg af designer også på Rikkemai, der konsekvent udfordrer og leger med det meget feminine samtidig med, at hun tilfører sine designs en skarp kant af noget superråt. -Man kan vel karakterisere bilen som det ultimative tilbehør, så hvorfor ikke gøre bybilledet lidt kækkere ved at sætte kulør på?
- Når man tænker på, hvor stor en del af ens liv der foregår i en bil, så fortjener den altså lidt ekstra opmærksomhed", siger Rikkemai, der har nydt at arbejde med bilens former og linjer.

Fugl Phønix på kølerhjelmen

Og opmærksomhed vil Hyundai en ganske givet vække! Bilen bærer samme tema som Rikkemais 2010 kollektion, hvor Fugl Phønix rejser sig på en bund af blade og sorbetfarvede ornamenter.
På Hyundai'en lægger kølerhjelmen plads til Fugl Phønix, og siderne er dekoreret med lyserøde bobler, der i den grad oser af glæde og overskud.
Hos Hyundai glæder man sig over resultatet, der går perfekt i spænd med de yngre kvinder, som ønsker value for money og vil have en bybil, der både fungerer som rapt transportmiddel og chick accessory, fortæller marketingchef Birgit Gjøl Nielsen fra Hyundai.
Den dekorerede Hyundai i20 er kun produceret i det ene eksemplar, og er man blevet lun på den, kan man vinde den i en sms-konkurrence. Det danske modemagasin ELLE fejrer 1 års fødselsdag og udlodder i den forbindelse bilen som præmie.

Publiceret 04 October 2009 15:15