Klaus Bondam overrakte forleden hæderen til Kim True Johnsen.

Klaus Bondam overrakte forleden hæderen til Kim True Johnsen.

Chauffører skaber bedre stemning i busserne

Kim True Johnsen fra City-Trafik i Avedøre er udpeget som ildsjæl med karakter

Buschauffør Kim True Johnsen fra City-Trafik i Avedøre er udpeget som ildsjæl med karakter. Han har netop været på kursus i den nye kultur, som busbranchen i en stor satsning vil udbrede i alle busser i Storkøbenhavn.

- Der er masser af søde kunder, der hver dag skaber god stemning for både andre passager og chauffører. Og det samme gælder chaufførerne. Med vores nye viden og netværk blandt kolleger skal vi hjælpe med, at endnu flere chauffører træder i karaktér og viser nogle menneskelige sider, når de sidder i bussen, siger Kim True Johnsen, der til daglig kører linje 1A for City-Trafik. Han blev for nylig hædret af Københavns Teknik og Miljøborgmester Klaus Bondam og Movias adm. direktør Dorthe Nøhr Pedersen, da de udpegede ildsjæle blandt alle Storkøbenhavns buschauffører. Sammen med de øvrige 18 ildsjæle har de gennemgået et forløb på Movia Akademi, der er et nyoprettet udviklingsforum for hele busbranchen, der tidligere i år gik sammen om kampagnen “Chauffører med karakter”. Målet er at styrke jobbet som buschauffør for både at tiltrække flere kunder og bedre kunne rekruttere nye chauffører i fremtiden. - Chaufførjobbet er et job med stor vægt på service. Derfor skal vi hele tiden arbejde med, at vores chauffører bliver bedre til at vise en personlig side af sig selv, når de skal yde service. Vi har satset meget på at udvikle ledelsen i branchen, men vi kan ikke gøre det uden et engagement fra chaufførerne. Og derfor har ildsjælene en utrolig stor betydning for, at vi kan fortsætte arbejdet med at styrke jobbet som buschauffør, siger buschef John Sørensen. Service er allerede nu i fokus hos de mange chauffører. Det fortæller de mange SMS’er, som passagererne har sendt siden uge 39, hvor busserne havde premiere på en SMS-kampagne. Passagererne kan SMS/MMS’e ros og gode oplevelser med chaufføren. - Der er masser af glade og tilfredse kunder, som virkelig værdsætter vores arbejde. Det er vi ikke i tvivl om. Men vi hører sjældent fra dem. Det er utrolig rart at gå ind på kampagnens hjemmeside og læse de mange søde SMS’er fra passagererne, siger True Johnsen.

Publiceret 13 October 2009 09:00