Gurli Jensen: - Har lederne i Hvidovre Kommune ro og kompetence til at varetage opgaverne?

Gurli Jensen: - Har lederne i Hvidovre Kommune ro og kompetence til at varetage opgaverne?

Virkeligheden anderledes end kommunens skrevne løfter

Ikke system i brevene til ældre om hjemmebesøg, mener Ældre Sagen i Hvidovre

Det sku’ vær’ så godt, og så er det faktisk skidt...

Af
nemhvidovreavis.dk

Sådan siger Gurli Jensen, der er politisk kontaktperson for Ældre Sagen i Hvidovre. - Efter at vi i april måned måtte rykke Hvidovre Kommune for at opdatere hjemmesiden, var det jo glædeligt, at der for forebyggende hjemmebesøg nu stod, at “75 årige fik brev en gang årligt med en konkret dato for besøget”. Besøget omhandler personlig rådgivning, vejledning om kommunens tilskud, og aktiviteter for ældre borgere. Endvidere er der mulighed for at drøfte personlige forhold, som f.eks. tryghed, sundhed og livskvalitet. - Det var vi rigtig glade for, for vi har faktisk haft dette emne til drøftelse adskillige gange, først med tidligere borgmester Britta Christensen, siden viceborgmester og socialudvalgsformand Helle Adelborg, og såmænd også Bestillerenheden, hvorfra visitationen skulle foregå, fortsætter Gurli Jensen. - Nu er vi jo 5.071 medlemmer af Ældre Sagen her i Hvidovre. Kommunikationen mellem medlemmerne fejler skam heller ikke noget, og det er så her vi af og til bliver utrolig skuffet, virkeligheden viser sig nemlig at være noget ganske andet en kommunens skrevne løfter. Hvem varetager opgaven? - Vi har erfaret, at der ikke er konkret dato på alle udsendte breve. Ligeledes har vi erfaret, at hvis ens ægtefælle fylder 75 år og får brev med konkret dato på, så får den anden part, som fylder 75 året efter, ikke konkret dato på sit brev. - Har lederne som varetager disse opgaver den nødvendige tid, ro og kompetence, til at varetage opgaven? Det er der noget der tyder på ikke er tilfældet, slutter Gurli Jensen.

Publiceret 20 October 2009 09:00