(Colourbox).

(Colourbox).

Stor tilfredshed med SKATs nummerpladeekspedition

SKAT har igen målt kundernes tilfredshed ved landets nummerpladeekspeditioner. Som ved sidste måling er der glade og tilfredse kunder i bl.a. Midt- og Sydsjælland.

- Vi har gode resultater fra tidligere målinger at leve op til, og det er dejligt at denne måling viser at vores kunder i nummerpladeekspeditionerne stadigvæk er glade for os. Faktisk ligger vores ekspedition i Køge først på måling af faglig og korrekt ekspedition med en score på 4,82.
Fortæller skattedirektør Lise Schou Hansen, Skat i Køge.
Skat overtog nummerpladeekspeditionen fra politiet den 1. januar 2008. I 2008 blev kundetilfredsheden målt to gange, og første gang blev resultatet opgjort til 4,31 (uge 10).
I 2009 er der gennemført en enkelt kundetilfredshedsundersøgelse i uge 40. Mere end 6000 kunder svarede på det uddelte spørgeskema, og resultatet er opgjort til 4,51.
- Når man ser på tallene fordelt på regionerne, så ligger scoren på 4,5-4,6, så det er meget tæt opløb, og forskellene er næsten ubetydelige. Med de generelt meget fine tal kunne det være fristende at læne sig tilbage og hviler på laurbærrene. Men sammen med evalueringen fik vi en lang række forbedringsforslag, som nu vil blive behandlet i SKAT med henblik på at gøre vores service endnu bedre, slutter Lise Schou Hansen.
Ventetiden er den faktor, der er mindst tilfredshed med, men SKAT finder den stadig acceptabel med et resultat på 4,13.
Ventetid opstår oftest mellem klokken 11 og 14, da mange kunder bruger deres frokostpause til at besøge nummerpla-deekspeditionen, og det sker samtidig med, at ekspeditionsmedarbejderne på skift holder pause.
Et godt råd til kunderne er derfor at komme tidligt på dagen, hvor ventetiden er kortest.
pm

Publiceret 08 January 2010 15:15