Lørdagsavisen.dk har fået nyt design

Politikens Lokalaviser lytter til brugerne og giver Danmarks hurtigst voksende nyhedssite en kraftig modernisering

Danmarks største lokale- og regionale nyhedssite er trukket i helt nye klæder. Lokalavisen.dk, som Politikens Lokalaviser står bag, har fået nyt design.
Formålet er at fortsætte de sidste to års markante udvikling, der har sendt lokalavisen.dk op blandt de 40 største danske online-medier, jf. den månedlige rangliste fra FDIM - Foreningen af Danske Interaktive Medier.
- Vi har lyttet til vores brugere, som i en brugerundersøgelse har tilkendegivet, at de synes det gamle design på lokalavisen.dk var lidt gammeldags og kedeligt. Derfor har vi frisket sitet op med et mere moderne look, der samtidig er mere brugervenligt, siger chefredaktør Steen Trolle, Politikens Lokalaviser.
Den "nye" lokalavisen.dk rummer flere indgange for brugerne og sikrer en bedre præsentation af populære features som web-tv, Lokalhandel og annonceguide.
Samtidig er det blevet nemmere at finde rundt blandt de i alt 24 lokale netaviser, der hører ind under lokalavisen.dk, og hovedsitet er blevet opdelt i en sjællandsk og jysk udgave, så de jyske læsere kan få en version med mere fokus på nyheder fra Jylland.
- Lokalavisen.dk har gennemgået en fantastisk udvikling det seneste år. Vi fik det store gennembrud i forbindelse med kommunalvalget i november 2009, og siden er antallet af besøgende vokset med over 200 procent. Men den gode udvikling må ikke blive en sovepude. Det er vigtigt vi forstår at forny os, blandt andet ved at tage bestik af de brugerundersøgelser, som vi jævnligt gennemfører, siger Steen Trolle.
Det nye design får snart følgeskab af andre nyskabelser. Politikens Lokalaviser er på vej med en mobilløsning for alle lokale sites, og snart får alle sites også en Facebook-side.

pm

Publiceret 10 November 2010 15:15