(Colourbox).

(Colourbox).

Kunder tilfredse med nyt indhold på skærme i S-tog

Fra at være udskældt er de omstridte skærme i S-togene nu blevet taget godt imod blandt DSB S-togs kunder. Det viser nye tilfredshedsundersøgelser, som DSB har foretaget blandt kunderne.
Tv-skærmene er igen oppe at køre i S-togene, og denne gang er de kommet godt fra start, mener passagerne. I den seneste rundspørge blandt S-togs-kunderne svarer over halvdelen af de adspurgte, at de er tilfredse eller meget tilfredse med skærmene – helt nøjagtigt 58 pct.
Det er meget flotte tal, mener Niklas Marschall, salgsdirektør hos DSB S-tog.

- Vi har fået vendt situationen, og det viser bare, at det betaler sig at lytte til kunderne. Der har været en ivrig debat om skærmene på vores hjemmeside og i medierne, og det har været meget lærerigt for os, siger Niklas Marschall.

Skærmene mødte i første omgang kritik fra kunderne, fordi lyden forstyrrede, og fordi nogle kunder fandt dele af indholdet på skærmene upassende. Derfor har DSB nu slukket for lyden og siden slutningen af oktober arbejdet på et nyt indholdskoncept. Det nye indhold bliver introduceret løbende, og samtidig spørger DSB kunderne, hvad de synes om det.

- Tv-skærmene skal være med til at give passagererne en bedre rejseoplevelse, og vi vil derfor løbende rådføre os med kunderne og hele tiden teste det nye indhold, siger Niklas Marschall.

De seneste tilføjelser til sendefladen er reklamefilm fra DSB's samarbejdspartnere i fordelsprogrammet S-more samt trafikinformation. Den første test af disse indslag viser, at 63 pct. af de adspurgte synes godt om S-more-filmene, mens 58 pct. er tilfredse med trafikinformationen.

S-tog forventer, at skærmene vil være oppe at køre i deres nye form med en kombination af nyheder, trafikinformation, kommercielt indhold og S-more-information – og uden lyd – i begyndelsen af december.
Som noget nyt vil der på skærmene blandt andet være trafikinformation om, hvordan S-togstrafikken kører lige nu.

Selvom de seneste tal har været meget positive, håber DSB, at endnu flere af kunderne vil tage skærmene til sig.
De aktuelle undersøgelser viser, at der for hver kunde, der er utilfreds med skærmene (19 pct.), er ca. tre kunder, der er tilfredse (58 pct.) Cirka en tredjedel, har endnu ikke taget stilling til skærmene.
pm

Publiceret 14 November 2010 09:45