Digital postkasse

Nu bliver det lettere og billigere at tale med det offentlige

Nu kan du få din post fra Hvidovre Kommune elektronisk. Du kan også sende digital post til kommunen på samme måde.

Af
Praktikant Daniel Straube

Det er sikkert, nemt og hurtigt. Samtidig bidrager du til at spare papir og penge, da digital post er miljørigtig og billig. Er du også træt af ringbind med breve fra det offentlige? Så bliver du glad for den nye Digital Post Service, der samler din post fra både offentlige myndigheder og private virksomheder. Din digitale postkasse er tilknyttet dit cpr-nummer, og derfor følger den dig hele livet - uanset om du skifter adresse eller e-mail-adresse. Den digitale postkasse kan også bruges som arkiv, hvor du har digitale versioner af vigtige papirer som f. eks. dåbsattest eller vielsesattest. Skal du kontakte en offentlig myndighed, kan du finde adresser hos det offentlige i adressebogen. Så slipper du for at bruge tid på at søge på nettet efter den rigtige adresse. Kommunen er kun et klik væk. Alt, du har brug for er den nye digitale signatur, NemID og så kan du tilmelde dig post-funktionen på borger.dk.

Publiceret 16 November 2010 09:00