Fra en fil fra afsenders computer - til færdig tryksag hos Køge Kopi Center - i måske blot 10, 50 eller 100 exemplarer - En proces, der klares på få timer!

Fra en fil fra afsenders computer - til færdig tryksag hos Køge Kopi Center - i måske blot 10, 50 eller 100 exemplarer - En proces, der klares på få timer!

Køge Kopi Center – Digital tryk, nu også på kuverter…

Digital trykteknik giver besparelser og fordele på alle fronter, og kaldes med rette ”Den Grønne Trykteknik”

Af
Søren Dam

Hidtil har udførelsen af kuverttryk været noget besværlig, da kun få grafiske produktionsvirksomheder hidtil har rådet over udstyr til at trykke på de kuvertkvaliteter, der har været tilgængelig på markedet, indleder indehaveren af Køge Kopi Center, Lars Pedersen.
- Det har medført forholdsvis dyre trykpriser og lange leveringstider på tryk på kuverter, i forhold til andre former for grafisk produktion, fortsætter han.
– Men ikke nok med at det har betydet dyre kuvertpriser, for det har samtidig betydet at mange har set sig "fristet" til at bestille rigtig mange kuverter, for at få stk.-prisen ned!
- Nu kan vi imidlertid tilbyde digital trykning af alle de mest gængse kuvertstørrelser og typer, og det glæder vi os selvfølgelig over på både kundernes og naturens vegne! Kunderne får en hurtigere leverance, til en billigere pris, og der produceres ikke flere kuverter end der er behov for!
- Den hurtigere leverance hører bl.a. sammen med, at kunden via vores "FTP-server" kan have adgang til sine egne tryksager.
- Her kan kunden gå ind og redigere i layout, og derefter lægge det i ordre hos os til produktion.
– Hastesager leverer vi samme dag, mens de fleste andre opgaver produceres til næste dag, oplyser han.

Kampagnekuverter

- Den digitale trykteknik gør det muligt at producere ganske få enheder, uden at prisen går amok, smiler han.
- Mange har allerede fået øjnene op for muligheden af at benytte specielt designede kuverter i kampagne perioder, da økonomien i den slags effektiv markedsføring pludselig er overkommelig!
- Man kan også lave sine kuverter med årstidsbilleder- eller andre temaer, for på den måde også at lade kreativiteten indgå i markedsføringen af sit firma.
- Det giver et flot og individuelt indtryk, og gør at der bliver lagt mærke til forsendelsen. - Og med muligheden for små produktionsserier køber man ikke flere kuverter, end man helt sikkert skal bruge – man kan jo altid supplere med "50 ekstra", smiler han.
- På den måde er mindre ressourceforbrug også en af de store fordele ved vores digitale trykteknik, fastslår han.

Lars Petersen (th) og Morten Larsen viser her et nyproduceret skilt til en af EUC's cafè'er

Lars Petersen (th) og Morten Larsen viser her et nyproduceret skilt til en af EUC's cafè'er

Klimavenligt materialeforbrug

- Vi laver stort set alle tryksager på ?klimakompenseret? papir, forklarer Lars Pedersen videre.
- D.v.s. at når vi bruger en vis mænge papir til en given tryksag, så er der afsat midler til at plante det tilstrækkelige antal træer, der er nødvendige til retablering af naturen.
- Al brugt toner, inkl. tonerkassetter m.v., returneres til fabrikken for genanvendelse, så også på den måde er vi i den digitale trykverden længst fremme i miljøvenlig trykproduktion.

Lars Petersen med en stak flotte kuverter - et rigtig godt markedsføringsværktøj, pointerer han

Lars Petersen med en stak flotte kuverter - et rigtig godt markedsføringsværktøj, pointerer han

Skilteproduktion

- Vores skilteproduktion vokser konstant. Vi har mulighed/ for at udføre print i stort set alle størrelser og farver, og kan montere de flotte og holdbare print på alle mulige typer af underlag, så det færdige skilt bliver i en kvalitet, der svarer til formålet.
Vi leverer skilte i kvaliteter til brug både inde og ude, og har f.eks. leveret mange bandereklame-skilte til Rishøj Stadion, hvor de udsættes for både regn, vind og sol, og stadig skal være flotte at se på efter flere år i udemiljø!
Streamers, autoreklame, print til presenninger, udskæring af printede figurer/tekst i folie er andre skilte-varianter, og vi producerer f.eks. mange skilte og klistermærker til forretningsruder.
- Igen er det vores mulighed for at lave små produktions-serier, der gør det attraktivt for kunderne at bruge det stærke virkningsmiddel, som skilte jo er, forklarer han.

Roll-Up

-Et andet effektivt reklamemiddel er den såkaldte "Roll-up", hvor budskabet trykkes på en slags stof, forklarer han. De kan fås i en helt billig variant, med et fast budskab, eller i en mere avanceret variant, som kan rumme flere budskaber, og hvor "Roll-UP'en" selv skifter (ruller) mellem budskaberne, så der hele tiden er bevægelse og fornyelse i billedet.
- Vi har en række standardstørrelser på lager, men har man specielle ønsker og krav om "skæve målt" til sin opgave kan det også sagtens løses!
- Det er en meget synlig, effektiv og flot måde at få markedsført forskellige budskaber, produkter/grupper, kampagnebudskaber og lignende på, og de egner sig f.eks fortrinligt til at stå i butikker, receptioner, udstillingsområder, showrooms etc.
- Bannerne udskiftes blot, når tiden er gået for det aktuelle budskab, og kan så let udskiftes med en ny banner, med ny og aktuel information.

Kreativ assistance

- Vi hjælper masser af vores kunder med at få sat et udkast sammen ud fra deres skitser, logoer og hvad de ellers har af grundmateriale. Kontakt os, eller kom forbi herude i Ølby-Centret, og lad os drøfte opgave og muligheder, vi er altid klar med et godt råd, slutter han.
Du kan kontakte Køge KopiCenter på telefon 5663 7300, eller via e-mail mail@kkopi.dk .

Publiceret 20 November 2010 17:15