(Arkivfoto: DS).

(Arkivfoto: DS).

Køge skal sælges til børnefamilierne

Visit Køge retter blandt andet sin markedsføring i 2011 mod børnefamilier.

VisitKøge har netop afsluttet regnskab 2010, der viser, at organisationen har en fornuftig økonomi, og at 2010 gav et overskud.
- Selv om det er dejligt, at økonomien er i orden, er det aldrig et mål i sig selv at skabe overskud i en organisation som vores, siger turistchef Lars Nielsen.
- Vores penge skal ud og arbejde i markedsføring og udvikling, så vi kan få endnu flere gæster til vores kommune, men den netop overståede organisationsændring gjorde at vi 2010, var lidt forsigtige med at bruge penge, siger han.
Undervejs i 2010 var der usikkerhed om, hvornår den nye organisation VisitKøge ville være klar til at trække i arbejdstøjet, og derfor afventede organisationen, at markedsføringsudvalg og bestyrelse blev dannet, så de kunne nå at få indflydelse på netop markedsføring og udvikling. Processen tog dog så lang tid, at det ikke var muligt at igangsætte aktiviteter på de to områder i 2010, og det betød at overskuddet blev lidt større end normalt.
Til gengæld har der været arbejdet med markedsføringsplaner fra 2011's begyndelse. I år markedsføres området med imagemarkedsføring rettet mod børnefamilier, der har København som mål, men som kan se i god ide i at bo i Køge, så de kan kombinere storbyens glæder med muligheden for Køges tilbud om strand, vand, frisk luft, hyggelig by osv.
Den anden udvalgte målgruppe er voksne uden børn, som man mener at kunne tilbyde perfekte rammer om en hyggelig miniferie med god mad, kulturelle oplevelser, fred og ro i en smuk historisk ramme.
mr

Publiceret 30 April 2011 12:00