Susanne Kongeskov og Henrik Falkenberg. (Privatfoto).

Susanne Kongeskov og Henrik Falkenberg. (Privatfoto).

Jobmassage til hele landet

Falkenberg Massage har stor succes med at behandle sundhedsbevidste virksomheders medarbejdere

Krise eller ej, der er stadig mange virksomheder, som gerne gør en ekstra indsats for at deres medarbejdere trives. Henrik Falkenberg fra Boholte i Køge er leverandør til en række af dem.
Han er selv certificeret og lægeeksamineret sportsmassør og har i 4 år leveret sundhed direkte på arbejdspladsen forstået på den måde, at han og hans medarbejdere giver massage, zoneterapi, akupunktur og kranio sakral terapi på kundernes arbejdsplads i selve arbejdstiden.
- Vi har efterhånden udvidet vores virksomhed til at dække hele Danmark, fordi vi har fået forespørgsler fra alle dele af landet. - Vi har også virksomheder, som har mange afdelinger og gerne vil tilbyde alle deres medarbejdere et ensrettet personalegode.
I Køge har virksomheder som Køge Handelsskole, Eurostar Vejmarkering og EvoBus allerede længe tilbudt deres medarbejdere jobmassage og de øvrige behandlingsformer via Falkenberg Massage.
- Behandlingerne var tænkt som et personalegode i form af forkælelse af den enkelte medarbejder. - At det så også har vist sig at have en positiv virkning på sygefravær og småskavanker i det hele taget, er for os et ekstra plus, siger Dorthe Lundby Pedersen, der er HR ansvarlig i EvoBus.

Hvem betaler

En sundhedsordning hos Falkenberg Massage har indbygget frihed for virksomhederne. De har nemlig frihed til selv at vælge, hvem der skal betale for personalegodet.
- Virksomheden kan vælge at betale både behandlingerne og selve arbejdstiden, som medarbejderen bruger til at blive behandlet.
- Nogle virksomheder vælger at betale udelukkende for arbejdstiden og lade medarbejderen betale selve behandlingen via en bruttolønsordning, så behandlingen reelt bliver skattefri.
- Nogle steder betaler medarbejderen det hele – stadig skattefrit – og virksomheden stiller blot et lokale til rådighed.
- Vores succes skyldes formentlig at vi er meget fleksible, når vi skal opfylde virksomhedernes behov. Vi gør også alt for at mindske det administrative arbejde for virksomheden og stiller et online booking system til rådighed, så medarbejderne selv kan reservere tider, slutter Henrik Falkenberg.
sd

Publiceret 01 May 2011 16:15