Anmeld dit krav mod Amagerbanken

Også borgere i Hvidovre blev ramt, da Amagerbanken i starten af februar krakkede.

Fristen for at anmelde sit krav om det tabte beløb er 8. maj. Det skrev Forbrugerombudsmanden mandag morgen. - Det er meget vigtigt, at hver enkelt bankkunde sørger for at få anmeldt deres krav mod Amagerbanken inden den 8. maj 2011. Ellers kan kravet være mistet, udtaler forbrugerombudsmand Henrik Øe og fortsætter: - Anmeldelse skal ske over for den nye bank, Amagerbanken af 2011. Det vil ikke være tilstrækkeligt at have henvendt sig til mig med sin sag. Man må selv sikre sig, at der sker anmeldelse over for den nye bank, siger han. Krav mod Amagerbanken skal anmeldes, hvis kravet enten ikke tidligere har været rejst mod Amagerbanken, eller hvis kravet er blevet afvist af Amagerbanken. Borgere i Hvidovre, der mener at have et krav mod den gamle bank Amagerbanken, skal anmelde kravet til Amagerbanken af 2011 A/S, Amagerbrogade 25, 2300 København S, att.: Adm. direktør Steen Hove. Forbrugerombudsmanden skriver, at kravet kan indledes med ordene ¿Hermed anmelder jeg et krav mod Amagerbanken ¿¿. Teksten skal ledsages af fornøden dokumentation og eventuelle renter opgjort pr. 6. februar 2011. key

Publiceret 03 May 2011 09:00