Nanna Larsen foran Sportigan butikken i Køge. (Privatfoto).

Nanna Larsen foran Sportigan butikken i Køge. (Privatfoto).

Sportigan i Køge på medaljekurs

To svedglinsende nisser, et godt budskab og gode salgstal førte igen i år Sportigan helt til top ved Direct Marketing Prisen, som blev afholdt i København i sidste uge. Nanna Larsen fra Sportigan, Vestergade i Køge er stolt på kædens vegne.
Da DM-prisen blev uddelt i kategorien Husstandsomdelt, var Sportigan for andet år i træk nomineret. Dommerkomitéen, som bestod af garvede kommunikationsfolk, havde på forhånd udvalgt en håndfuld, der havde gjort sig særligt bemærket, herunder Sportigans julekatalog 2010.
Da Sportigan blev kaldt på podiet for at modtage sølvmedaljen, var glæden stor. Og den blev ikke mindre, da man fik dommernes begrundelse: ”Her er et katalog, vi gider læse (…) Det er ekstremt forfriskende i forhold til meget af det andet, der lander i brevkasserne i december måned, og man tror på, at kæden vil forbrugeren det bedste.”
Hos Sportigan er man glade og stolte over prisen. Ikke mindst fordi ambitionen netop er at rådgive, vejlede og støtte kunderne bedst muligt, når de køber sportstøj og -udstyr.
– Tilbudsavisens succes viser, at vi spiller på den rigtige bane med konceptet “Gør din krop en tjeneste”. Den sætning er vores rettesnor i alt, hvad vi foretager os. Både når vi indkøber de rigtige varer til vores hylder, når vi rådgiver vores kunder, og når vi motiverer og viser forståelse for den enkelte kundes udfordringer i dialogen over disken. Det er dejligt, at det bliver lagt mærke til, siger Lars Christiansen, marketingchef hos Sportigan.

Mere end kunderne forventer

Julekataloget er blevet til i samarbejde med reklamebureauet Recommended, der har lagt vægt på at skabe en god balance og sammenhæng mellem kreativitet og kvalificeret kommunikation i øjenhøjde. Med svedglinsende nisser som blikfang og med gode råd, der er til at forstå, guidede Sportigan sine kunder forbi de værste flæskefælder i julemåneden.
- Som sportskæde er det dejligt at kunne give vores kunder en merværdi, når de er i butikken. I julen var det f.eks. stærkt at kunne præsentere sunde alternativer til de klassiske juleretter, som vi havde fået udviklet og trykt i et lille opskriftshæfte. På den måde prøver vi hele tiden at hjælpe vores kunder bedst muligt til en lidt sundere og lide mere aktiv tilværelse. Vi vil gerne være med til at give dem lidt mere end de forventer, siger Nanna Larsen, fra Sportigan Køge.
pm

Publiceret 17 May 2011 09:00