(Colourbox).

(Colourbox).

Ny politik skal styre kommunikationen

- i Stevns kommune.

I Stevns Kommune har alle medarbejdere ansvaret for at sikre en god og klar kommunikation. Med borgere, brugere, erhvervsliv, samarbejdspartnere, presse og ikke mindst i forhold til kommunikationen mellem medarbejderne i kommunen.
Det er en af grundtankerne i den kommunikationspolitik, der blev godkendt i kommunalbestyrelsen i går aftes.
- Når vi har valgt at formulere en politik for vores kommunikation, skyldes det, at kommunikation bliver en stadig vigtigere del af den kommunale opgaveløsning. Uanset om det det er opgaver i hjemmeplejen, på en skole eller i en institution eller i den kommunale forvaltning. Vi bliver mødt med stadigt stigende krav til vores kommunikation, og derfor er det nødvendigt med en politik, som sikrer, at vi alle trækker i samme retning, fortæller borgmester Poul Arne Nielsen.
Udover at udtrykke Stevns Kommunes holdning til kommunikation samt fastlægge en tydelig ansvarsfordeling, så udpeger kommunikationspolitikken også syv indsatsområder, Stevns Kommune vil gøre noget særligt ud af:
Digital kommunikation.
Intern kommunikation.
Pressekontakt.
Krisehåndtering.
Designlinje.
Annoncering.
Sprogpolitik.
 
- De syv områder har vi udpeget, fordi de er centrale i forhold til hele Stevns Kommunes kommunikation, og nu forestår arbejdet med at udvikle nye strategier for hvert enkelt område. Det er i strategierne, vi beslutter hvordan vi vil løse opgaverne og ikke mindst hvornår, slutter Poul Arne Nielsen.
Arbejdet med at udvikle de forskellige strategier går i gang efter sommerferien.
Find kommunikationspolitikken på www.stevns.dk.
pm

Borgmester i Stevns kommune, Poul Arne Nielsen.

Borgmester i Stevns kommune, Poul Arne Nielsen.

Publiceret 27 May 2011 08:45