Optiker Susanne Ken, Profil Optik i Køge kan være stolte af at kæden har de mest tilfredse kunder. (Arkivfoto).

Optiker Susanne Ken, Profil Optik i Køge kan være stolte af at kæden har de mest tilfredse kunder. (Arkivfoto).

Profil Optik har de mest tilfredse kunder

TILFREDSHED: Blandt 78 af landets største detailkæder placerer en uvildig undersøgelse af kundernes tilfredshed Profil Optik på førstepladsen. På andenpladsen finder vi Irma med Mr. på tredjepladsen.
Trods en kæmpe omstilling gennem de seneste år fra frivillig kæde til kapitalkæde og med en udskiftning af mange af de tidligere ejere med nye butikschefer, er det ikke alene lykkedes Profil Optik at fastholde en høj kundetilfredshed, den er vokset. Det viser en omfattende undersøgelse, hvor over 7.000 har svaret.
Efter sidste år at have indtaget tredjepladsen, vinder Profil Optik i år detailkædernes kundetilfredshedspris. Det viser undersøgelsen fra interresearch.dk. Tilfredsheden blandt kunderne er så stor, at næsten tre ud af fire direkte vil anbefale Profil Optik til familie og venner.
Den store, landsdækkende undersøgelse placerer ”Boghandleren” på plads nummer fire, og på de følgende finder vi Matas, Thiele, Rema1000, Zizzi og Louis Nielsen med Ikea som nummer 10.
- Vi er yderst tilfredse med, og også lidt stolte over, at det er lykkedes os at forbedre vores position i kundernes øjne - trods finanskrisen og et generelt faldende detailsalg, hvor omdrejningspunktet i al markedsføring er (lav)pris, siger adm. direktør Jørgen Nielsen fra Profil Optik, der har fastholdt sin strategi med fokus på høj kvalitet og service til matchende pris.
Af de adspurgte nævner 66 pct. den personlige betjening som årsagen til at handle hos Profil Optik - kun 5 pct. nævner pris, mens netop pris er afgørende for 73 pct. af kunderne hos Louis Nielsen.
- Dette viser med al ønskelig tydelighed, at æren for den flotte placering på førstepladsen blandt 78 detailkæder primært tilfalder alle Profil Optiks mange dedikerede butikschefer og medarbejdere. Det er dem, der hver dag møder kunderne ansigt til ansigt, dem der skal gøre deres yderste for, at de får en god oplevelse og føler, at de på alle måder får værdi for deres penge – hver gang de besøger butikken, siger Jørgen Nielsen.
- I en tid hvor pris er afgørende, og service ofte bliver solgt for nul kroner, kan det være en stor opgave at forklare kunderne, hvad de får ekstra, for de penge de lægger hos os. Men det er lykkedes, og vi søger hele tiden at gøre det endnu bedre – vi skal jo gerne vinde igen næste år, slutter Jørgen Nielsen med et smil.
pm

Publiceret 10 December 2011 12:00