Team Esbjerg-tilhængere klar til at indtage Kjellerup

En flok hujende elever fra Esbjerg Gymnasium & HF bliver en meget synlig del af tilhængerskaren, når Team Esbjerg spiller sin første pokalfinale den 7. januar mod Viborg HK.
Pokalfinalens hovedsponsor, Nordea, ønsker at målrette 50 billetter til unge mennesker, og det var naturligt at give buddet til det gymnasium, hvor Team Esbjerg-spillerne træner og færdes i dagligdagen, mens Esbjergs nye indendørsarena bygges.
- Vi har et godt og spændende samarbejde med Team Esbjerg, og jeg har indtryk af, at klubben og spillerne sætter pris på faciliteterne og opbakningen fra skolens side. Både den praktiske i dagligdagen, og når der skal heppes ved kampe, siger rektor Erling Petersson, Esbjerg Gymnasium & HF.
I samarbejde med Team Esbjerg og Ugeavisen.dk, der betaler bussen, forventer gymnasiet at sende 50 elever til Arena Midt i Kjellerup, hvor Esbjerg-tilhængerne får en hel sektion for sig selv. Erling Petersson har lige udbudt billetterne, og eleverne kan skrive sig på listen fra tirsdag den 20. december.
Team Esbjerg har selv reserveret 250 attraktive pladser til sponsorer, og interessen for at drage med til finalen i Nordea Cup er allerede pæn. Dertil kommer tilhængere i privatbiler, der kan købe billetter på www.teamesbjerg.dk, hvor priserne begynder ved 100 kr. for en ståplads. Kapaciteten i Arena Midt er på 2.300 tilskuere, og flere hundrede forventes at være Team Esbjerg-tilhængere.
- Kampen er en enestående mulighed for at være med til Team Esbjergs første pokalfinale nogensinde, og vi forventer, at flere hundrede tilhængere vil være på plads i Arena Midt, siger direktør Per Kristiansen, Team Esbjerg.
Sportifo Arena Store ved Blue Water Arena sælger op til kampen flag, halstørklæder, huer og en særlig pokal-T-shirt til 75 kr. T-shirten vil kunne bestilles frem til 3. januar på ab@sportpromotion.dk og vil blive udleveret i busserne.
- Vi kan roligt regne med, at Viborg-tilhængerne vil være massivt til stede i grønne trøjer, og vi håber, Team Esbjerg vil kunne opbygge en fan- og støttekultur, så tilhængerne bliver mere synlige, og flere får kendskab til klubben, siger Anders Boe, Sportifo Arena Store.
Gennem Sportigan Promotion har Anders Boe og hans medarbejdere opbygget erfaringer i at samarbejde med klubber inden for fodbold og håndbold, blandt andre EfB, AGF og Bjerringbro-Silkeborg, om merchandisesalg. Han ser store muligheder, når Team Esbjerg fra næste sæson skal spille sine hjemmekampe i den helt nye arena bygget på grunden af Stadionhallen. 

Publiceret 21 December 2011 09:41