Screendump fra videoen på YouTube.

Screendump fra videoen på YouTube.

Viral Suzuki

KØGE: En gruppe unge studerende på Køge Handelsgymnasiums marketing-studieretning lavede i undervisningen en viral video, der skulle brande bilmærket Suzuki. Det gjorde de så godt, at Suzukis pressechef senere aflagde klassen en visit.
De hhx-studerende i klassen 2. J har studieretningen Marketing/Spansk og her har de bl.a. faget afsætning på A-niveau.
– Faget afsætning handler om markedsføring på mange niveauer. Fx skulle klassen for nylig, i stedet for at lave en skriftlig aflevering, lave en video omkring branding, målgruppe og marketing-mix. De studerende måtte selv vælge brand - og Asger Lindholm Kragh Jensen og Michael Skaaning fra 2. J valgte bilmærket Suzukis model Swift, forklarer underviser i afsætning på handelsgymnasiet Mette Hebsgaard Ploug.
- Opgaven de unge skulle løse, var at undersøge hvilken form for branding og marketing-mix, som virksomheden anvender overfor målgruppen. Dernæst skulle de udforme en kreativ video eksempelvis ved brug af smartphone. Videoen skulle tænkes og udføres i forhold til brandet, målgruppen og marketingmixet. Asger Lindholm Jensens og Michael Skaanings video var særdeles kreativ – de rappede bl.a. på deres virale video om Suzuki Swift, som de også har lagt på YouTube, fortsætter Mette H. Ploug.

Kreativitet belønnes

Mette H. Ploug synes, at videoen viste så stort engagement og kreativitet, at hun tog kontakt til Suzuki Bilimport Danmark A/S, for at høre om de havde lyst til at komme på besøg, og fortælle, hvordan de arbejder med branding og markedsføring – og det ville de heldigvis gerne!
- Suzukis Pressechef John Mogensen leverede en uddybende og spændende indføring i virksomhedens markedsføringsstrategi for klassen. Det var et meget spændende foredrag, hvor afsætningsteorien, som 2. J har lært gennem det seneste år, blev omsat til virkelighed. Det er inspirerende at høre om markedsføring fra den person, som har udviklet Suzukis brandstrategi i Danmark – koblingen til den virkelighed, som de unge skal ud at gøre karriere i senere, er noget vi vægter enormt højt her på handelsgymnasiet, uddyber Mette H. Ploug.
Man kan se og høre videoen her.

Publiceret 01 May 2012 16:15