Filialdirektør Claus Sørensen på Danske Bank i Køge. (Arkivfoto).

Filialdirektør Claus Sørensen på Danske Bank i Køge. (Arkivfoto).

Danske Bank bliver en ny bank

Danske Banks nye kundeprogram betyder en ny måde at være bank og bankkunde på. Jo flere forretninger du samler, jo flere fordele får du.

BANK: 2013 byder på forandringer for Danske Bank og den lokale filial i Køge. Den 21. januar lancerede banken et nyt kundeprogram, der introducerer en ny måde at være bank og bankkunde på.
Kundeprogrammet giver kort sagt flest fordele til de kunder, der samler deres forretninger i Danske Bank-koncernen.
- Kundeprogrammet bygger på den overbevisning, at vores kunder er forskellige og bruger os forskelligt. Derfor tilpasser vi nu vores tilbud og løsninger, så kunderne fremover får, hvad de betaler for. Vi har særligt gode løsninger til dem, der samler deres forretninger hos os. Og vi har enkle, gode løsninger til dem, der kun bruger os til den daglige økonomi. Kort sagt: Jo flere forretninger du samler, jo flere fordele får du, siger Claus Sørensen, privatdirektør i Køge Afdeling.
- Med vores nye kundeprogram kan vi tilbyde en række fordele og rabatter, som du ikke kan få i andre banker, fordi vi som finansiel koncern kan give adgang til fordele hos både Danske Bank, Realkredit Danmark, Home, Danske Forsikring, Nordania (leasing) og Danica Pension, forklarer Claus Sørensen.
Det er gratis at tilmelde sig Danske Banks kundeprogram, og man får store "flytte"-rabatter, hvis man skifter til Danske Bank fra et andet pengeinstitut. For eksempel er det gebyrfrit at flytte realkreditlån til Realkredit Danmark, gebyrer der typisk løber op i omkring 10.000 kroner pr. lånte million. Gebyrfritagelsen omfatter dog ikke kursfradrag og kurstillæg.
- Det er også gebyrfrit at flytte private pensionsopsparinger til Danske Bank og Danica Pension. Vi dækker sædvanligt genkøbsgebyr på typisk 1400–1800 kroner pr. ordning - vi dækker ikke særlige gebyrer og kursværn. Kunder kan desuden få op til 15 % på bilforsikring og op til 20 % rabat på indboforsikring.

Større fokus på rådgivning

Køge Afdeling er en af Danske Banks 55 centralt placerede filialer, der tilbyder både rådgivning og kassebetjening, mens bankens resterende 173 filialer udelukkende fokuserer på rådgivning.
- Danskernes vaner forandrer sig i takt med digitaliseringen af samfundet, og det indretter vi os efter. Vi har markedets bedste og mest brugervenlige selvbetjeningsløsninger, og dem fortsætter vi med at udvikle og investere i. Hvis vi ser på vores kunder, så er de langt mere digitale end for bare få år siden. Antallet af kassetransaktioner er halveret på fire år, og de fleste kunder kommer kun i banken, når de skal have rådgivning om bolig, investering og pension. I dag foregår fire ud af fem transaktioner elektronisk i pengeautomater, netbank, Mobilbank og Tabletbank, for det er hurtigere og billigere, fortæller Claus Sørensen.

Publiceret 25 January 2013 05:45