Claus og Henny læser om Hr. Skov i magasinet MONOCLE

Claus og Henny læser om Hr. Skov i magasinet MONOCLE

Gourmet butikken Hr. Skov i Blåvand hædres af trendskabende livsstilsmagasin

Det vakte opsigt i danske medier da den globale trend-bibel, magasinet MONOCLE, i det seneste nummer kårede København som den bedste by i verden at leve i. Men også Blåvand er kommet på radaren hos verdens måske hippeste magasin

Af
Kim Schou

Hæder ”Selv i det madoptagede København findes der intet, der kan måle sig med delikatessebutikken Hr. Skov i det lille feriehus-resort Blåvand.”
Sådan indleder MONOCLE beskrivelsen af Hr. Skov i Blåvand i magasinets ” The Monocle Food and Entertaining Guide 2013. I en reportage med overskriften ” En smag af himlen” fremhæver bladets korrespondenter seks bemærkelsesværdige fødevarebutikker fra rundt om i verdenen. Der kastes lys over en butik i London, Madrid, Zürich, Istanbul, Lisbon også Hr. Skov i Blåvand på den jyske vestkyst. Det er ikke første gang landsdelens fremhæves i bladet. Sidste år var der omtale af Henne Kirkeby Kro og Henne Mølle Å Badehotel i et særligt Danmarkstillæg.
Det var turistchef Colin Seymour fra Varde Erhvervs- og Turistråd, der tog initiativet til at invitere bladets korrespondent på et kulinarisk visit i det vestjyske, og han glæder sig specielt over omtalen.
”Vi har arbejdet vedholdende på at profilere Sydvestjyllands kvalitetsfødevareaktører og -restauratører, og er lykkedes i samarbejdet Sydvestjyske Smagsoplevelser, at få landsdelen på det gastronomiske Danmarkskort via forskellige PR og profileringsaktiviteter. Nu er der flere eksempler på at landsdelen ikke alene er kommet på Danmarkskortet men også på det kulinariske verdenskort. Monocle kalder landsdelen ”en af Danmarks fremvoksende fødevare regioner”, og fremhæver netop det lokale råvare univers, som Claus Skov tager udgangspunkt i, i sin produktion og butik.”

Trendsættende blad

"Bladet er virkelig trendsættende, så det er en stor cadeau til Claus og Henny Skov at butikken har fundet vej til bladet. Det er dog fuldt fortjent, for butikken er hel unik og Claus og Hennys brændende engagement og kvalitetssans skinner igennem” forsætter Colin Seymour.
”Det er helt fantastisk, at vi igen får international opmærksomhed. Vi har bestræbt os gennem de seneste syv år på at lave en helt speciel og kvalitetsorienteret fødevarebutik i Blåvand, og vi er glade for, at der er stadig stigende søgning til butikken både fra kunder og presse” udtaler Claus Skov.
Henny Skov forsætter ”Vi lægger utrolig mange kræfter i vores produkter og butik og det fylder nærmest hele vores liv, så det er pragtfuldt og en stor gevinst at opnå presseanerkendelse på verdensplan.”
Læs mere om Monocle på www.monocle.com

Publiceret 01 July 2013 08:00