Arriva anlægger overskæg

300 af Arrivas busser, tog og havnebusser kører fra mandag med overskæg i en god sags tjeneste

Overskæggene er en del af kampagnen Movember, der i hele november sætter fokus på mænds sundhed og prostatakræft ved at opfordre mænd til at gro et overskæg.
"Arriva har den fordel, at vi er meget synlige i bybilledet. Derfor håber vi, at vores overskæg på busser, tog og havnebusser kan bidrage til, at folk opnår kendskab til kampagnens budskaber om symptomer og risici ved prostatakræft. Og så håber vi selvfølgelig også, at overskæggene får folk til at trække lidt på smilebåndet," siger Marianne Bøttger fra Arriva Danmark.
Det er tredje år i træk at Arriva har valgt at bakke op om Movember. Ud over overskæggene på sine køretøjer opfordrer Arriva også sine egne medarbejdere til at deltage i kampagnen. For hver medarbejder, der opretter en såkaldt overskægsprofil på Movembers hjemmeside, donerer Arriva 100 kroner til det gode formål. Arriva Danmark har i alt 4.200 ansatte.
Movember inspirerer hvert år mere end tre millioner mænd og kvinder til at deltage på tværs af 21 lande. For at deltage skal man oprette en profil på movember.com, hvor man løbende lægger billeder op af sit voksende overskæg, så familie, venner og kolleger kan donere penge til det.

Publiceret 01 November 2013 11:00