Handelselever fra Business College Syd har udarbejdet en markedsanalyse for Borgen.

Handelselever fra Business College Syd har udarbejdet en markedsanalyse for Borgen.

Handelselever undersøger Borgen

Studerende fra HH1F på Business College Syd har i de seneste uger udarbejdet en mini-markedsanalyse i samarbejde med Borgen Shopping. Analysearbejdet har givet eleverne mulighed for at arbejde med faget afsætning i praksis.
"Eleverne synes det er utroligt spændende at arbejde på et ”rigtigt” projekt tilknyttet en virksomhed i dette tilfælde Borgen Shopping i Sønderborg," fortæller underviser i afsætning, Søren Hansen.
Eleverne har i løbet af april måned gennemført en spørgeskemaundersøgelse, og for nylig præsenteret resultatet for Borgens nye marketingchef, Annelene Hausmann. Resultatet viste, at der er potentiale for en fastfood restaurant, ligesom der blev påvist behov for flere butikker henvendt til de mandlige kunder.
”Det var interessant at høre deres meninger om mænds og kvinders shoppingadfærd – ganske uforbeholdent. Faktisk synes jeg mini-analysen giver et fint indblik i, hvad vores unge kunder både selv ønsker sig, og hvad de har afdækket vores kunder savner, f.eks. mere til mændene," siger Borgens marketingchef Annelene Hausmann.

Publiceret 23 May 2014 08:00