46-årige Charlotte Schou fra Næstved vandt Årets Brillelook 2014. (Foto: Louis Nielsen).

46-årige Charlotte Schou fra Næstved vandt Årets Brillelook 2014. (Foto: Louis Nielsen).

Charlotte fra Næstved vandt Årets Brillelook

Julie fra Kolding havde stor ære af finalen

Selv om Julie Schaldemose fra Kolding gjorde stort indtryk under finalen på Hotel d'Angleterre i København, lykkedes det hende lige akkurat ikke at vinde Louis Nielsens model-konkurrence Årets Brillelook 2014. I stedet var det 46-årige Charlotte Schou fra Næstved, som kunne løfte brillelook-trofæet i triumf.

“Det er simpelthen helt fantastisk og utroligt, og jeg ser det her som en sejr for alle vi kvinder over 40”, sagde Charlotte Schou med et smil, da direktør Bjørn Bruun fra Bruuns Bazaar havde udråbt hende som vinder på vegne af dommerpanelet.

Med sejren bliver Charlotte Schou nu ambassadør for Louis Nielsens hjælpeprojekt, Giv Syn Til Tanzania og får en unik mulighed for at deltage i det velgørende arbejde med at give synsprøver og briller til mennesker i fattige landområder?
Udover Julie og Charlotte bestod finalefeltet af Margaux Alexandra Vestermark fra Aarhus og Alena Sakic fra Kettinge.

Mere end 200 særligt inviterede gæster over-værede showet, hvor værtsrollen blev varetaget af direktør for Danish Fashion Institute og Copenhagen Fashion Week Eva Kruse. Gæsterne havde mulighed for personligt at donere genbrugsbriller samt solbriller, som Charlotte Schou får med på turen, når hun i efteråret drager til Tanzania sammen med et hold fra Louis Nielsen.

På selve aftenen donerede de 200 gæster 80-90 par briller og solbriller til Tanzania.

Louis Nielsen modtager årligt omkring 15.000-20.000 par briller fra danskere, der støtter op om projektet i Tanzania. Noget af det unikke ved projektet er, at Louis Nielsen ved hjælp af et simpelt trackingsystem er i stand til at forbinde en brilledonor i Danmark med modtageren i Tanzania. Det sker via projektet hjemmeside, hvor fotos og informationer om alle brillemodtagere bliver uploadet. Når en brille er udleveret, får en registreret brilledonor en sms eller e-mail om det samt et link til hjemmesiden, hvor donoren kan se modtageren.

Publiceret 26 August 2014 16:00