Det var kontorelev Diana Kronborg som svarede ’Berit’, der viste sig at være en testperson for at undersøge servicen.

Det var kontorelev Diana Kronborg som svarede ’Berit’, der viste sig at være en testperson for at undersøge servicen.

HAB yder den bedste service

I konkurrence med 27 øvrige boligselskaber har HAB vundet prisen for bedste digitale service på nettet

HAB kom hjem fra konferencen ‘Bedste Boligorganisation på Nettet' i Nyborg med en pris, man end ikke vidste, man var i spil til.
'Den hemmelige kategori' var nemlig en pris, ingen vidste noget om: Den bestod i, at 'Berit'; en enlig mor til to, kontaktede de forskellige boligorganisationer på mail. Hun skrev, at hun skulle flytte til byen om tre-fire måneder, og spurgte til, hvad der var af boliger og ventelister og om hjælp til at søge boligsikring:
"Nogle selskaber svarede blot 'Berit', at hun skulle henvende sig på kommunen," siger Christian Skovfoged, direktør i HAB:
"Vi forklarede om ledige boliger, hvordan ventelisterne så ud og bød hende op til en snak, når hun næste gang kom forbi. Og så medsendte vi et link til et skema, hvor hun kunne søge boligstøtte," fortæller han.
Og derved skilte HAB sig markant ud for personlig service på et flot niveau.
"Vi er meget stolte over at vinde netop dén kategori. Det er som en anonym anmelder på en restaurant; man skal vise, hvad man kan, når man ikke ved, man bliver bedømt. Og jeg er super stolt over, at vi vinder. Den service, som vi yder hver dag, kan vi bestemt godt være bekendt," siger Christian Skovfoged.

Publiceret 27 August 2014 07:15