Formålet med Googles besøg i Varde er, at give de lokale virksomheder værktøjer til at få ’Succes Online’.

Formålet med Googles besøg i Varde er, at give de lokale virksomheder værktøjer til at få ’Succes Online’.

Google besøger Varde

Torsdag den 7. maj får Varde besøg af Google. Formålet er, at give de lokale virksomheder værktøjer til at få ’Succes Online’

Helt basalt er 'Succes Online' titlen på et kick-off arrangement og fem træningsmoduler, der alle har til formål at hjælpe virksomhederne med at løse eventuelle online udfordringer og blive skarpere på deres online tilstedeværelse.
Forløbet igangsættes torsdag den 7. maj med et kick-off i Varde Bio.
Her vil borgmester Erik Buhl indledningsvis fortælle om digitale ambitioner i Varde. Efterfølgende vil Google sammen med den lokale Ølgod-virksomhed Drinkworld.dk give indblik i en SMV's (små- og mellemstore virksomheders) online udfordringer og give inspiration til at agere online.

Lokal tilstedeværelse

"DrinkWorld.dk deltager i Succes Online, fordi vi håber på at blive bedre til at agere på internettet," fortæller indehaver Louise Andersen.
"Vi vil gerne vide, hvad vi gør rigtigt i dag og på hvilke områder, vi kan blive bedre. Derfor synes jeg, at Succes Online er et rigtig spændende initiativ, som jeg gerne vil opfordre andre til også at deltage i – for jo flere vi er, desto flere synsvinkler kommer der frem," slutter Louise.
Det er ikke nødvendigt at deltage i kick-off eller alle træningsmoduler for at være med. Træningsmodulerne er opdelt i temaerne: Online tilstedeværelse (21/5), få flere kunder (4/6), skab trafik på dit website (18/6), markedsføring og infrastruktur (10/9) samt forretningsudvikling og eksport (24/9).

Publiceret 06 May 2015 06:00