(Pressemeddelelse).

(Pressemeddelelse).

Toyota slår alle på kundeservice

SERVICE: Toyota-bilejere er fortsat de mest tilfredse, når det gælder kundeoplevelsen i salgslokalet og på værkstedet. For 13. gang i træk indtager Toyota nemlig førstepladsen, når det handler om kundernes tilfredshed med forhandlerne og værkstederne.
Det viser nye tal fra FDMs og Loyalty Group's AutoIndex 2015, der er den største tilfredshedsundersøgelse i bilbranchen i Danmark.
Flere end 31.000 danske bilejere har i AutoIndex-undersøgelsen svaret på spørgsmål om deres tilfredshed med 22 forskellige bilmærker. Toyota placerer sig som det bilmærke i Danmark, der har de mest tilfredse kunder både hos forhandlerne og på værkstederne. Det er 13. år i træk, at Toyota slår alle konkurrenter på kundeservice.
- Vi er meget tilfredse med, at AutoIndex 2015 igen slår fast, at man hos Toyota opnår den bedste kundeservice i bilbranchen. Det er især glædeligt og bemærkelsesværdigt, at vi ikke bare yder markant bedre service end de øvrige gængse mærker, men at vi også er på et højere niveau end alle luksusmærkerne, siger Kristian Krapper, administrerende direktør hos Toyota Danmark A/S.
Han fremhæver Toyotas stærke og hårdtarbejdende forhandlernetværk over hele Danmark.
- De retmæssige vindere er alle Toyota-forhandlere og værksteder, som vi selvfølgelig giver æren for det flotte resultat. Hele den danske Toyota-organisation arbejder konstant på at fastholde det højeste niveau – og så lige gøre det en ekstra tand bedre, fortæller Kristian Krapper og afslører dermed lidt af hemmeligheden bag den bemærkelsesværdige bedrift.
13 år i træk – lige så lang tid som AutoIndex-undersøgelsen er foretaget – har Toyota altså været det ubetinget bedste bilmærke på kundeservice. Den danske Toyota-direktør understreger, at den 13. sejr i træk ikke giver anledning til at slække på servicen.
Tværtimod arbejder Toyota på at øge kunderservicen og tilfredsheden yderligere.
- Vi udvikler og forbedrer hele tiden servicen over for vores kunder og forsøger at give dem lidt mere, end de måske forventer. Det er med til at øge tilliden til Toyota som billeverandør, bemærker Kristian Krapper.

Tilfredsheden med Toyota stiger

Toyota scorer 893 indekspoint i AutoIndex-undersøgelsen i kategorien, der dækker bilejernes tilfredshed med forhandlerne, mens Toyota-bilejernes tilfredshed med de autoriserede Toyota-værksteder også høster ekstra store roser med hele 920 indekspoint.
Det er en stigning på 6 indekspoint siden undersøgelsen i 2014 og er et udtryk for, at Toyota-bilejernes tilfredshed med værkstederne – trods et i forvejen ekstremt højt niveau – fortsætter med at stige. Gennemsnittet for alle bilmærker ligger for værkstederne på 875 indekspoint.
- Vi bruger mange ressourcer sammen med vores værksteder på hele tiden at sørge for et højt uddannelses- og serviceniveau, hvor tingene bliver lavet ordentligt første gang til kundernes store tilfredshed. Derudover medfølger der også et års gratis vejhjælp i over 40 lande kvit og frit, hver gang man får udført et serviceeftersyn på et autoriseret Toyota-værksted. Det er med til at give kunderne en ekstra god oplevelse, siger administrerende direktør Kristian Krapper.
Det er 13. år i træk, at FDM i samarbejde med konsulentfirmaet Loyalty Group gennemfører den omfattende AutoIndex-undersøgelse, der består af 120 detaljerede
spørgsmål.
Dette års undersøgelse blev gennemført i perioden fra januar til marts 2015, og en tilsvarende undersøgelse er også foretaget i Sverige og Norge.
Læs mere om undersøgelsen her.

Publiceret 23 May 2015 16:00