Jesper Hesselholdt er glad og imponeret over den støtte stafetten fik af de mange aktører.

Jesper Hesselholdt er glad og imponeret over den støtte stafetten fik af de mange aktører.

- Stafet For Livet er kommet til Hvidovre for at blive...

Formand for stafetten Jesper Hesselholdt ser tilbage på arrangementet med stor tak til alle involverede

Trods store vejrmæssige udfordringer mener arrangørerne af Stafet For Livet Hvidovre i weekenden 5. - 6. september, at arrangementet var en succes. Stafetten gennemføres helt sikkert igen i 2016.

- Det var en fantastisk første Stafet For Livet i Hvidovre, vi fik gennemført i starten af september. Vi havde kæmpe vejrmæssige udfordringer, med voldsomme regnskyl og vindstød. Måske det værste vejr-døgn i flere år. Alligevel tog deltagerne det hele med godt humør, og stafetten fortsatte gennem de 22 timer på trods af vejret, siger formand for stafetten Jesper Hesselholdt. - Vi arrangører er meget begejstrede for, at deltagerne ikke lod sig kue af det dårlige vejr. Det viser også, at når man går for en større sag, kan dårligt vejr ikke stoppe en. Stafetten er et kæmpe arrangement, der vel kun kan gennemføres med støtte fra mange? - Vi er blevet taget fantastisk imod fra alle sider. Hvidovre Kommune og Hvidovre Stadion har været meget imødekommende og hjælpsomme. Og virksomhederne har nærmest stået i kø for at støtte os. Mere end 50 sponsorater og donationer har vi modtaget. For eksempel har tømrerfirmaet Jørgensen & Andersen ApS i Hvidovregade sponsoreret kr. 5.000,- + moms. - Vores fire konferenciers Stephan Pollner, Nina Christrup, Erik Brouer og Tom Jacobsen stillede gratis op. Det samme gjorde Hvidovre Amatørscene, som stod for lyden. Tre mand brugte hver mere end 24 timer på stafetten i løbet af weekenden. Det er imponerende, og vi kan ikke takke nok. Underholdning skal der også til i så stort et arrangement. - Også alle artisterne har stillet gratis op. For eksempel Elsborg/Toftager, der spillede søndag formiddag og Cirkus Arcus, der lavede workshop for børn og unge om lørdagen De frivillige arrangører har også stillet deres fritid til rådighed for stafetten. Styregruppen og de frivillige i arbejdsgrupperne, mere end 30 personer i alt, har arbejdet med planlægningen i mere end et år. Hertil kommer en del frivillige, der har hjulpet fredag, lørdag og søndag. - De frivillige er helt uundværlige for sådan et arrangement. Ingen frivillige = ingen stafet, påpeger Jesper. Fighterne og deltagerne er dog alfa og omega for stafetten. - Igen må man sige: Ingen fightere og deltagere = ingen stafet. Og både fighterne (nuværende og tidligere kræftpatienter) og øvrige deltagere var så seje. Hverken regn eller voldsomme stormstød kunne stoppe dem. Efter fintælling endte vi på 46 fightere og 618 deltagere. Og vi håber at se dem alle sammen med deres familie, venner, naboer og kollegaer, næste år. Et af formålene med stafetten er at samle penge til Kræftens Bekæmpelse, og hvordan er det så gået med det? - Vi mangler nok at få de sidste donationer ind fra holdenes rundesponsorer, men alt tyder på et overskud på den gode side af 200.000 kr. Det er vi meget tilfredse med som førstegangsstafet. Det kunne vi faktisk ikke have ønsket os bedre på forhånd. Tænk, hvad det kunne blive til, hvis vejret havde været bedre! Hvad så nu? - Senere i september evaluerer styregruppen stafetten, og så er det på høje tid at starte planlægningen af næste års stafet op. Det gør vi med et opstart-møde, som vi forsøger at annoncere i Hvidovre Avis på forhånd. Til dette møde ser vi gerne alle fra Hvidovre, som kunne tænke sig at være med til at planlægge næste års succes, slutter Jesper Hesselholdt med et glimt i øjet.

Publiceret 15 September 2015 08:00