Havneselskabet ADP har valgt at indgå store sponsoraftaler med FHK, FC Fredericia og Fredericia teater.

Havneselskabet ADP har valgt at indgå store sponsoraftaler med FHK, FC Fredericia og Fredericia teater.

ADP:

Tre millioner til FHK, FC Fredericia og Fredericia Teater

Af
Peter Friis Autzen

Havneselskabet ADP A/S, der driver havne i Fredericia, Middelfart og Nyborg, har indgået sponsorater med henholdsvis Fredericia Teater, Fredericia Håndboldklub og FC Fredericia. Hvert sponsorat er på en million kroner, oplyser selskabet. Formålet er at profilere både ADP og Fredericia.
I en pressemeddelelse skriver ADP:
I overensstemmelse med ADPs overordnede strategi om styrkelse af den nationale markedsføring og synlighed af virksomheden har bestyrelsen i ADP A/S besluttet at indgå etårige sponsorsamarbejder med tre vigtige kultur- og sportsinstitutioner i Fredericia og et samarbejde om støtte til kulturevents i Nyborg. Der investeres i alt op til 3 Mio kr. i sponsoraftalerne med FC Fredericia, Fredericia Håndboldklub og Fredericia Teater, og ADP A/S bliver dermed én af hovedsponsorerne for både FC Fredericia, Fredericia Håndboldklub og Fredericia Teater. ADP A/S støtter med 330.000 kr. havnerelaterede kulturevents i Nyborg og bliver bl.a. sponsor for et af Danmarks største sommerevents ”Fyn rundt for bevaringsværdige træskibe”, som finder sted på bl.a. Nyborg Havn i juli 2016. Det er ikke første gang at ADP A/S støtter sporten og kulturen i de byer, hvor ADP driver havnevirksomhed, men de nye sponsorsamarbejder får nu strategisk karakter og skal understøtte virksomhedens strategiske arbejde med at brande ADP A/S lokalt og nationalt.  
 ”Vi har en fælles interesse i sammen med vores havnebyer at skabe udvikling og tiltrækning af arbejdskraft og virksomheder til byerne, og her er sport og kultur vigtige elementer” siger Nils Skeby, CEO for ADP A/S.
"Og så er der stor synergi til vores virksomhed, hvor udvikling af krydstogt i Fredericia og udvikling af 750.000 m2 erhvervsjord til Danmarks Multimodale Transport- og Logistikcenter er nogle af vores strategiske prioriteter. Når vi sælger Fredericia som krydstogtdestination, så er én af Fredericias styrkepositioner bl.a. Fredericia Teaters opsætninger af Disney Musicals, og her ser vi en klar synergi i forhold til de amerikanske krydstogtrederier”, udtaler Nils Skeby.
”Vi er lige nu i gang med at fastlægge en plan for aktivering af sponsoraterne i klubberne, teatret og i Nyborg, og vi kan love, at vores sponsorstrategi indeholder kreative aktiviteter til gavn for ADP A/S, borgerne og byerne. Branding af ADP bliver ikke kun via logo på spillertøj, bannere og sponsorvægge. Vi vil også sikre den nationale branding af ADP gennem alternative sponsorarrangementer”, slutter Nils Skeby i pressemeddelelsen.

Publiceret 02 December 2015 11:45