Med erhvervelsen af JUNA går Rosendahl Design Group i Hørsholm nye veje, selv om virksomheden har allerede stærke in-house kompetencer inden for tekstiler. Her underskriver Henrik Rosendahl, adm. direktør i Rosendahl Design Group, aftalen med Herstal og adm. Martin Herstal (bagerst). PR-foto

Med erhvervelsen af JUNA går Rosendahl Design Group i Hørsholm nye veje, selv om virksomheden har allerede stærke in-house kompetencer inden for tekstiler. Her underskriver Henrik Rosendahl, adm. direktør i Rosendahl Design Group, aftalen med Herstal og adm. Martin Herstal (bagerst). PR-foto

Rosendahl dækker op med nyt brand

Hørsholm-virksomheden Rosendahl Design Group udvider deres multibrand-portefølje med tekstilbrandet JUNA

Af
Morten Timm

Morten Timm

OVERTAGELSe Rosendahl Design Group i Hørsholm styrker nu sin profil yderligere som Skandinaviens førende multibrand designhus. Den Hørsholmbaserede designvirksomhed, der er anerkendt for sin brede portefølje af brands, har nemlig overtaget det danske tekstilbrand ‘JUNA’ fra belysningsvirksomheden Herstal. Innovation, skaberglæde og respekt for dansk designtradition er nøgleordene bag Rosendahl Design Group, og her passer et stærkt tekstilbrand som JUNA perfekt, mener administrerende direktør Henrik Rosendahl. “Ud fra et strategisk perspektiv har jeg ønsket at få et tekstilbrand ind i vores multibrand-designvirksomhed, da jeg mener, at det vil komplettere vores produkt- og brandportefølje at blive en troværdig spiller i en kategori, hvor vi kun er meget lidt til stede i dag,” siger Henrik Rosendahl i en pressemeddelelse. “Med ét slag giver JUNA os fodfæste i tekstilbranchen, og vi er overbeviste om, at vi kan udvikle brandet endnu mere,” tilføjer han. Desuden er det Henrik Rosendahls vurdering, at JUNA er et godt match til Rosendahl, da det ligger midt i markedet og sælger designprodukter i en god kvalitet til en fornuftig pris.

Modeskaber i front

Den tidligere modeskaber David Andersen, som blev hentet til Rosendahl Design Group i 2014, vil i fremtiden være kreativt ansvarlig for JUNA og arbejde med brandet i nye og innovative retninger, men med respekt for traditionen og det skandinaviske design-DNA. JUNA har en lang historie inden for blandt andet højkvalitets damaskduge, og hos Herstal erkender administrerende direktør Martin Herstal, at skal brandet nå nye højder, som han er overbevist om, at JUNA kan, skal det ske med en ny ejer. “Jeg har ønsket at sælge til Rosendahl Design Group, da virksomheden har stærke designkompetencer og mange års erfaring og troværdighed i netop de kanaler, hvor JUNA sælges i dag,” udtaler Martin Herstal i pressemeddelelsen. På sigt forventer Rosendahl Design Group, at der vil være stort potentiale ved at introducere JUNA på eksportmarkederne. Man lægger dog ud på det danske marked, hvor de første kollektioner under Rosendahl Design Groups ejerskab vil ramme butikkerne til efteråret 2016. FAKTA @Brod_Kortfortalt_Erhverv:Rosendahl Design Group har hovedsæde i Hørsholm Leverandør af produkter inden for køkken, borddækning og boligindretning Tæller i forvejen seks stærke brands i porteføljen: Rosendahl, Holmegaard, Kay Bojesen Denmark, Bjørn Wiinblad Denmark, Arne Jacobsen bord- og vægure samt Global knive

Publiceret 30 March 2016 23:00