Både i forbindelse med ’Aladdin’, ’Den lille havfrue’ og ’Shubidua’ blev butiksvinduer pyntet op.

Både i forbindelse med ’Aladdin’, ’Den lille havfrue’ og ’Shubidua’ blev butiksvinduer pyntet op.

Midtby-butikker bakker op om millionmusical

Fredericia Teater glæder sig over sammenholdet

65 af butikkerne i Fredericias midtby har valgt at lade sine udstillingsvinduer udsmykke med motiver fra Fredericia Teaters kommende Disney-musical ‘Klokkeren fra Notre Dame'.
“Det har jeg valgt, fordi jeg godt kan lide at bakke op omkring teatret, og alt det der sker i Fredericia. Og så ser det jo rigtig godt ud - især for de, som kommer langvejs fra - at hele byen står sammen om at dekorere byen og sætte stemningen før forestillingen,” siger Dennis Kappel, der ejer Vinoble i Danmarksgade.
Teaterchef Søren Møller glæder sig over, at byen bakker op i samme grad, som det skete ved de foregående millionmusicals.
“Det er virkelig rørende at mærke, hvordan byens handlende bakker op om byens teater. Det skaber en helt utrolig synergi, og er faktisk i stor stil med til at brande byen som et sted, hvor man får tingene til at ske sammen. Jeg har på tidligere års kampagner modtaget mange anerkendende roser fra cityforeninger og teatre, som ville ønske, at de var lige så skarpe på at skabe fælles identitet. Det er jeg taknemlig for, og det kan vi sammen være stolte af,” siger han.
Udsmykningen hænges op i disse dage. Musicalen får premiere til oktober.
Lokalavisen har tidligere beskrevet, hvordan de store musicalsuccesser giver ekstra kunder hos byens butikker og i sær restauranter og hoteller. Læs eventuelt mere i netavisens arkiv på fredericia.lokalavisen.dk

Publiceret 01 September 2016 07:00