Lokalaviserne er et af de bedste steder at annoncere, viser ny analyse.

Lokalaviserne er et af de bedste steder at annoncere, viser ny analyse.

Analyse:

Din lokale avis giver annoncører fuld valuta

Lokalavisen giver bedre effekt for annoncører end mange digitale medier

Af
Michael Harsvik

Michael Harsvik

Den avis, du sidder med i hånden, er blevet bedre og bedre til at give annoncørerne fuld valuta for pengene.
Faktisk kan det bedre betale sig for annoncørerne at bruge pengene her frem for de digitale og sociale medier, viser en ny analyse fra konsulentvirksomheden Data Intelligence.
Her har man målt effekten af annoncer på en række medier med det såkaldte 'Roi'-tal.
Roi står for 'Return of in-vestment' og viser, hvad afkastet af en given investering er. “Vi kan konkludere, at lokalaviserne fastholder et Roi, der overgår de fleste af de digitale medier,” siger Lars Winther, der er direktør i De Lokale Ugeaviser.
Alle medier kan i dag levere et højere Roi, end de kunne tilbage i 2006.
Offline-medier, som blandt andet de lokale aviser, er generelt mere rentable for annoncørerne end de digitale medier. Det fastslår direktør Jesper Dam Nielsen fra virksomheden Data Intelligence, der står bag undersøgelsen.
“Derfor skal annoncører ikke stirre sig blinde på de digitale medier,” siger han.
Hvis man sælger biler og rejser, er det specielt attraktivt at bruge de lokale aviser, fastslår analysen.

Publiceret 21 October 2016 11:15