1 år siden:

Eksborgmester fik ransaget sit hjem

Af
Af Jacob Hove og Peter Friis Autzen

Vi ser tilbage på noget af det, vi talte om for et år siden:
"Jeg er rystet. Gennemrystet. Det er en meget grænseoverskridende oplevelse at få sit hjem og sine computere gennemsøgt. Det er jeg ikke kommet mig over endnu. Men jeg har heldigvis god samvittighed. Det hjælper lidt," siger Vejles tidligere borgmester, Leif Skov (S), til Lokalavisen Vejle.
Hans hjem i Brejning fik i går morges (13. januar 2016, red.) besøg af politiet.
"De meddelte, at der er rejst sigtelse mod mig efter straffeloven. De ledte efter papirer og it-oplysninger i forbindelse med sagen om Vejle Havn," siger Leif Skov til Lokalavisen Vejle.
"Jeg er overrasket. Dybt chokkeret. Jeg havde slet ikke forestillet mig, at det ville komme så vidt. Men jeg har som sagt god samvittighed, og jeg stiller mig til rådighed for politiets efterforskning," siger Leif Skov.
Ifølge Journalista.dk er også tre andre fra havnens nuværende og tidligere formandskab blevet ransaget. Den oplysning har det ikke været muligt for Lokalavisen at få bekræftet.
Ifølge tidligere havneformand Thorkild Christensen, som også har fået sit hjem ransaget, omfattede politiets razzia desuden Peder Hummelmose (V) og Sonny Bertholds (V) hjem.
LÆS OGSÅ: Tidligere havneformand: De ransagede mit hjem, mit udhus og mit værksted

Publiceret 14 January 2017 08:00